Turistickí návštevníci sa v metropole Liptova môžu nechať zlapať zbojníkmi alebo odhaliť tajomstvá prírody v najmodernejšom múzeu na Slovensku.
Autor TASR
Liptovský Mikuláš 12. júla (TASR) - Mesto Liptovský Mikuláš sa naplno pustilo do napĺňania vízie svojej novej značky a prispôsobuje ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Práve tie totiž tvoria približne 60 percent z celkového počtu návštevníkov mesta.
"Doteraz nám pre túto cieľovú skupinu chýbala nejaká ucelená ponuka. Nadviazali sme preto spoluprácu so subjektmi cestovného ruchu zameranú na detského návštevníka a vytvorili sme komplexnú ponuku z už existujúcich aj nových produktov, v ktorých sa spája poznanie, zábava, dobrodružstvo, oddych i aktívne strávenie voľného času," povedala pre TASR riaditeľka Informačného centra v Liptovskom Mikuláši Jana Piatková.
Turistickí návštevníci sa tak v metropole Liptova môžu nechať zlapať zbojníkmi, odhaliť tajomstvá prírody v najmodernejšom múzeu na Slovensku, zažiť pocity slávneho maliara, urobiť si piknik v galerijnej záhrade uprostred historického centra, v ZOO môžu stretnúť malého medveďa Vilka alebo smú otestovať cyklochodník vedúci čistým prostredím rieky Váh a zdolať trať, na ktorej trénujú olympijskí víťazi vo vodnom slalome. Liptov však rodinám s deťmi núka aj akvaparky a ďalšie atrakcie.
"Ponuku sme doplnili aj o služby ubytovacích a stravovacích zariadení ústretových k rodinám s deťmi a máme špeciálne pripravené podujatia pre detského diváka. Záujemcovia ich nájdu na mestskej internetovej stránke v kalendári podujatí. Všetky aktivity sú zastrešené pod spoločným logom s ústrednou postavou svätého Mikuláša, ktorá sprevádza deti aj hravým turistickým sprievodcom so sloganom Dobrodružstvá s Mikulášom. Návštevníci si ho môžu vyzdvihnúť v Informačnom centre," doplnila Piatková.
Primátor Ján Blcháč pripomenul, že Liptovský Mikuláš má ambíciu stať sa hlavným mestom turizmu na Slovensku. Rodiny s deťmi sú podľa neho na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom, ktorý by mohol posilniť pozíciu samosprávy v rozvoji turizmu. "Na podporu turizmu ročne vynakladáme približne 400.000 eur a rôznymi aktivitami vytvárame stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov," skonštatoval Blcháč.
"Doteraz nám pre túto cieľovú skupinu chýbala nejaká ucelená ponuka. Nadviazali sme preto spoluprácu so subjektmi cestovného ruchu zameranú na detského návštevníka a vytvorili sme komplexnú ponuku z už existujúcich aj nových produktov, v ktorých sa spája poznanie, zábava, dobrodružstvo, oddych i aktívne strávenie voľného času," povedala pre TASR riaditeľka Informačného centra v Liptovskom Mikuláši Jana Piatková.
Turistickí návštevníci sa tak v metropole Liptova môžu nechať zlapať zbojníkmi, odhaliť tajomstvá prírody v najmodernejšom múzeu na Slovensku, zažiť pocity slávneho maliara, urobiť si piknik v galerijnej záhrade uprostred historického centra, v ZOO môžu stretnúť malého medveďa Vilka alebo smú otestovať cyklochodník vedúci čistým prostredím rieky Váh a zdolať trať, na ktorej trénujú olympijskí víťazi vo vodnom slalome. Liptov však rodinám s deťmi núka aj akvaparky a ďalšie atrakcie.
"Ponuku sme doplnili aj o služby ubytovacích a stravovacích zariadení ústretových k rodinám s deťmi a máme špeciálne pripravené podujatia pre detského diváka. Záujemcovia ich nájdu na mestskej internetovej stránke v kalendári podujatí. Všetky aktivity sú zastrešené pod spoločným logom s ústrednou postavou svätého Mikuláša, ktorá sprevádza deti aj hravým turistickým sprievodcom so sloganom Dobrodružstvá s Mikulášom. Návštevníci si ho môžu vyzdvihnúť v Informačnom centre," doplnila Piatková.
Primátor Ján Blcháč pripomenul, že Liptovský Mikuláš má ambíciu stať sa hlavným mestom turizmu na Slovensku. Rodiny s deťmi sú podľa neho na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom, ktorý by mohol posilniť pozíciu samosprávy v rozvoji turizmu. "Na podporu turizmu ročne vynakladáme približne 400.000 eur a rôznymi aktivitami vytvárame stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov," skonštatoval Blcháč.