Okružná križovatka a prepojenie s priemyselnou zónou odbremení od tranzitnej dopravy centrum mesta a Dlhú ulicu
Autor TASR
Senica 5. júna (TASR) - Motoristická verejnosť bude môcť používať nový malý obchvat Senice od 13. júna. Kolaudácia hlavnej okružnej, tzv. hlbockej križovatky pri vstupe do mesta zo smeru od Trnavy sa uskutočnila dnes, spolu s ňou je dobudovaný 300-metrový úsek cesty od križovatky smerom k Priemyselnej zóne Kaplinské pole.
Obe stavby boli ukončené pred plánovaným termínom. Pre mesto majú veľký význam z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a väčšiu atraktivitu získa aj priemyselná zóna, ktorej chýbalo k úplnému dokončeniu základnej infraštruktúry už len pripojenie k hlavnému cestnému ťahu. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Senice Viera Barošková.
Okružná križovatka a prepojenie s priemyselnou zónou odbremení od tranzitnej dopravy centrum mesta a Dlhú ulicu. "Priemyselnú zónu využijeme ako dočasný malý obchvat mesta pre tranzitnú kamiónovú dopravu v smere od Trnavy na Kúty a opačne," povedal primátor Senice Ľubomír Parízek.
Okružná križovatka je napojená aj na individuálnu bytovú výstavbu (IBV) v lokalite Juh a sú vytvorené základné podmienky na budúci obchvat smerom na Myjavu. "Trasa povedie poza IBV Juh ku križovatke ciest Kunov – Prietrž," doplnil primátor ďalšie zámery v dopravnej infraštruktúre mesta.
Okružná križovatka je investíciou Slovenskej správy ciest vo výške 795.000 eur. Má priemer 41 metrov, stredový ostrovček šírku 14 metrov. Vetvená je na štyri smery - Senica, Jablonica, Priemyselná zóna a Hlboké. Zhotoviteľom stavby boli Cesty Nitra, a.s. Výstavba sa začala 4. októbra 2011.
V marci 2012 sa začali práce na budovaní dažďovej kanalizácie od okružnej križovatky smerom k priemyselnej zóne a potom aj stavba miestnej komunikácie a chodníka. Zhotoviteľom stavby je Unistav Senica. Táto investícia Mestského podniku služieb Senica, s.r.o., si vyžiadala 410.000 eur.
"V dnešnej dobe možno každú súčasnú investíciu považovať za malý zázrak. Rozhodli sme sa tak v záujme postupného riešenia dopravnej situácie v meste. Splácanie investície je rozložené na 24 mesiacov," doplnil primátor Senice.
Obe stavby boli ukončené pred plánovaným termínom. Pre mesto majú veľký význam z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a väčšiu atraktivitu získa aj priemyselná zóna, ktorej chýbalo k úplnému dokončeniu základnej infraštruktúry už len pripojenie k hlavnému cestnému ťahu. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Senice Viera Barošková.
Okružná križovatka a prepojenie s priemyselnou zónou odbremení od tranzitnej dopravy centrum mesta a Dlhú ulicu. "Priemyselnú zónu využijeme ako dočasný malý obchvat mesta pre tranzitnú kamiónovú dopravu v smere od Trnavy na Kúty a opačne," povedal primátor Senice Ľubomír Parízek.
Okružná križovatka je napojená aj na individuálnu bytovú výstavbu (IBV) v lokalite Juh a sú vytvorené základné podmienky na budúci obchvat smerom na Myjavu. "Trasa povedie poza IBV Juh ku križovatke ciest Kunov – Prietrž," doplnil primátor ďalšie zámery v dopravnej infraštruktúre mesta.
Okružná križovatka je investíciou Slovenskej správy ciest vo výške 795.000 eur. Má priemer 41 metrov, stredový ostrovček šírku 14 metrov. Vetvená je na štyri smery - Senica, Jablonica, Priemyselná zóna a Hlboké. Zhotoviteľom stavby boli Cesty Nitra, a.s. Výstavba sa začala 4. októbra 2011.
V marci 2012 sa začali práce na budovaní dažďovej kanalizácie od okružnej križovatky smerom k priemyselnej zóne a potom aj stavba miestnej komunikácie a chodníka. Zhotoviteľom stavby je Unistav Senica. Táto investícia Mestského podniku služieb Senica, s.r.o., si vyžiadala 410.000 eur.
"V dnešnej dobe možno každú súčasnú investíciu považovať za malý zázrak. Rozhodli sme sa tak v záujme postupného riešenia dopravnej situácie v meste. Splácanie investície je rozložené na 24 mesiacov," doplnil primátor Senice.