Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 16. september 2024Meniny má Ľudmila
< sekcia Regióny

Mariánska hradná cesta prevedie verejnosť zaujímavosťami o lokalite

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Erika Ďurčová

Trasa má podľa neho dĺžku približne jeden kilometer, nachádza sa na nej šesť náučných tabúľ a dva interaktívne prvky v podobe pexesa a dendrofónu, tri lavičky a tri koše na odpadky.

Prievidza 7. septembra (TASR) - Mariánska hradná cesta v Prievidzi prevedie verejnosť históriou a zaujímavosťami o Mariánskom vŕšku a jeho okolí. Náučný chodník vybudoval Radovan Huba i z dotácie z participatívneho rozpočtu mesta, sprístupnil ho v týchto dňoch.

Hradná cesta sa nachádza na Mariánskom vŕšku a v parku Skotňa. "Priblíži návštevníkom Prievidze a jej obyvateľom históriu tohto miesta, legendy, ktoré sa k tomuto miestu viažu. Rovnako ponúka i zábavu pre deti," povedal pre TASR Huba.

Trasa má podľa neho dĺžku približne jeden kilometer, nachádza sa na nej šesť náučných tabúľ a dva interaktívne prvky v podobe pexesa a dendrofónu, tri lavičky a tri koše na odpadky.

"Mariánsky vŕšok je najstarším osídleným miestom v Prievidzi, nachádzal sa tam kedysi hrad, o ktorom veľa ľudí nevie, práve preto má prvá náučná tabuľa priblížiť toto miesto," spomenul autor projektu.

K lokalite sa podľa neho viažu i legendy o tajných chodbách pod Mariánskym vŕškom. Tie mali viesť pod piaristický kláštor a pod niekdajší Bojnický hrad k hradnej studni. "Ľudia sa tiež dozvedia, prečo sa park volá Skotňa," doplnil Huba.

Interaktívne prvky na trase podľa neho zase poukážu na ďalšie dominanty mesta, respektíve sa verejnosť prostredníctvom nich dozvie, ako znejú jednotlivé druhy dreva.

Náučný chodník Huba vybudoval z participatívneho rozpočtu mesta Prievidza v sume 5000 eur, ďalších 1500 eur išlo z projektu Po stopách Prievidze, ktorý realizuje. "Hradná cesta má podporiť cestovný ruch. Je to tiež príležitosť pre Prievidžanov, aby sa naučili o svojom meste, jeho histórii. Keďže v parku Skotňa toho doteraz veľa nebolo a chodilo tam veľa ľudí, chcel som, aby mali po trase možnosť zmysluplného trávenia času," dodal autor projektu.