Podľa opozičného poslanca za Most-Híd Arpáda Érseka by sa most mohol začať stavať v roku 2014 a financoval by sa tak z eurofondov z ďalšieho programového obdobia.
Autor TASR
Bratislava 1. októbra (TASR) – Dohoda medzi slovenskou a maďarskou vládou o výstavbe mosta ponad Dunaj z Komárna do Komáromu sa blíži k podpisu. Predstavitelia obidvoch štátov ju pravdepodobne uzatvoria už v utorok (2.10.).
"Je dosť možné, ak to zvládneme z hľadiska protokolárnej časti, že v utorok počas mojej návštevy obce Mlynky v Maďarsku, kde budem otvárať dom Slovákov, a kde bude prítomný aj predseda maďarskej vlády Viktor Orbán, podpíšeme túto dohodu medzi vládami," skonštatoval premiér Robert Fico (Smer-SD) po tom, ako vláda na piatkovom (28.9.) rokovaní schválila návrh dohody.
Celkové náklady na vybudovanie mosta sa pohybujú na úrovni približne 35 miliónov eur. "Je obrovská šanca, že takmer 95 % všetkých nákladov spojených s mostom by sa mohli prefinancovať z európskych fondov alebo inštitúcií, ktoré poskytujú na tento účel dotácie," priblížil Fico.
Podľa opozičného poslanca za Most-Híd Arpáda Érseka, ak by išlo všetko podľa plánov, most by sa mohol začať stavať v roku 2014 a financoval by sa tak z eurofondov z ďalšieho programového obdobia. Výstavba nového mosta je podľa neho pre región veľmi dôležitá, keďže starý je prechodný len pre osobnú dopravu a chodcov. Nákladné autá po ňom jazdiť nemôžu. "Ďalšie mosty sú potom len v Medveďove a Bratislave," opísal Érsek.
"Je dosť možné, ak to zvládneme z hľadiska protokolárnej časti, že v utorok počas mojej návštevy obce Mlynky v Maďarsku, kde budem otvárať dom Slovákov, a kde bude prítomný aj predseda maďarskej vlády Viktor Orbán, podpíšeme túto dohodu medzi vládami," skonštatoval premiér Robert Fico (Smer-SD) po tom, ako vláda na piatkovom (28.9.) rokovaní schválila návrh dohody.
Celkové náklady na vybudovanie mosta sa pohybujú na úrovni približne 35 miliónov eur. "Je obrovská šanca, že takmer 95 % všetkých nákladov spojených s mostom by sa mohli prefinancovať z európskych fondov alebo inštitúcií, ktoré poskytujú na tento účel dotácie," priblížil Fico.
Podľa opozičného poslanca za Most-Híd Arpáda Érseka, ak by išlo všetko podľa plánov, most by sa mohol začať stavať v roku 2014 a financoval by sa tak z eurofondov z ďalšieho programového obdobia. Výstavba nového mosta je podľa neho pre región veľmi dôležitá, keďže starý je prechodný len pre osobnú dopravu a chodcov. Nákladné autá po ňom jazdiť nemôžu. "Ďalšie mosty sú potom len v Medveďove a Bratislave," opísal Érsek.