Cyklochodník by mal slúžiť na dochádzanie do práce či do školy, využívanie služieb v jednotlivých samosprávach, na voľnočasové aktivity a mal by mať aj edukačný prínos.
Autor TASR
Humenné/Strážske 2. júna (TASR) - Mestá Humenné a Strážske by mohol prepojiť cyklochodník. Samosprávy by ho chceli zrealizovať popri železnici na trase cez Brekov. Ochotu participácie prezentovali na spoločnom stretnutí zástupcovia všetkých troch samospráv. Informuje o tom humenská radnica na svojej webovej stránke.
Aktéri myšlienky chcú využiť aktuálny stav prác v rámci elektrifikácie železničnej trate Humenné - Bánovce nad Ondavou. Cyklochodník Humenné - Brekov - Strážske s celkovou dĺžkou 8,2 kilometra by mal viesť popri trati. Výstavbou či úpravou by malo prejsť 7,1 kilometra. Radnica pripomína, že by malo ísť o nenáročnú trasu, keďže prevýšenie medzi uvedenými dvoma mestami je 23 metrov nad morom. "Odhadované náklady na trasu porovnaním cien z predošlých verejných obstarávaní a z prípravy výstavby EuroVelo predstavuje 1,3 až 1,4 milióna eur," dodáva.
Cyklochodník by mal slúžiť na dochádzanie do práce či do školy, využívanie služieb v jednotlivých samosprávach, na voľnočasové aktivity a mal by mať aj edukačný prínos. Cieľovým spôsobom dopravy by mali byť bicykle, kolobežky, kolieskové korčule, elektrické približovadlá pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu, kočiare, ale aj pešia chôdza - takzvaný nordic walking.
Podľa primátora Strážskeho Patrika Magdoška by mohol byť alternatívou železničnej či autobusovej dopravy. "V Strážskom a širokom okolí momentálne nemáme žiadne cyklotrasy a pochopiteľne je tak cykloturistika v dosť chabom stave. Naším zámerom je angažovať sa v tejto oblasti spojenia s mestom Humenné. Vnímame to ako veľké pozitívum. Je tu pekná okolitá príroda. Nechceme byť len chemickým mestom, ale chceme sa venovať aj turizmu či agroturistike," povedal pre TASR.
Aktéri myšlienky chcú využiť aktuálny stav prác v rámci elektrifikácie železničnej trate Humenné - Bánovce nad Ondavou. Cyklochodník Humenné - Brekov - Strážske s celkovou dĺžkou 8,2 kilometra by mal viesť popri trati. Výstavbou či úpravou by malo prejsť 7,1 kilometra. Radnica pripomína, že by malo ísť o nenáročnú trasu, keďže prevýšenie medzi uvedenými dvoma mestami je 23 metrov nad morom. "Odhadované náklady na trasu porovnaním cien z predošlých verejných obstarávaní a z prípravy výstavby EuroVelo predstavuje 1,3 až 1,4 milióna eur," dodáva.
Cyklochodník by mal slúžiť na dochádzanie do práce či do školy, využívanie služieb v jednotlivých samosprávach, na voľnočasové aktivity a mal by mať aj edukačný prínos. Cieľovým spôsobom dopravy by mali byť bicykle, kolobežky, kolieskové korčule, elektrické približovadlá pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu, kočiare, ale aj pešia chôdza - takzvaný nordic walking.
Podľa primátora Strážskeho Patrika Magdoška by mohol byť alternatívou železničnej či autobusovej dopravy. "V Strážskom a širokom okolí momentálne nemáme žiadne cyklotrasy a pochopiteľne je tak cykloturistika v dosť chabom stave. Naším zámerom je angažovať sa v tejto oblasti spojenia s mestom Humenné. Vnímame to ako veľké pozitívum. Je tu pekná okolitá príroda. Nechceme byť len chemickým mestom, ale chceme sa venovať aj turizmu či agroturistike," povedal pre TASR.