Roky nevyužívaný pozemok by mala získať spoločnosť Damiko Liptovský Hrádok za 40.000 eur.
Autor TASR
Hriňová 25. októbra (TASR) - Mesto Hriňová predáva časť pozemkov pod niekdajšou autobusovou stanicou. Roky nevyužívaný pozemok s rozlohou asi 2000 m2, by mala získať spoločnosť Damiko Liptovský Hrádok za 40.000 eur. Firma chce na danom území vybudovať čerpaciu stanicu a poskytovať aj ďalšie služby pre motoristov.
"Ich zámerom je vybudovať na tejto ploche komplex, ktorý toto miesto skrášli a bude slúžiť verejnosti, so zachovaním zastávky autobusov," uviedol pre TASR primátor Hriňovej Stanislav Horník.
Autobusové nástupište pri areáli bývalých ZŤS slúžilo naplno ešte na prelome 80. a 90. rokov minulého storočia, keď bolo v strojárňach zamestnaných približne 1800 ľudí a podstatná časť z nich využívala autobusové spoje. "V súčasnosti, keď v areáli bývalej ZŤS pracuje už len zlomok zamestnancov a aj tí, ktorí dochádzajú, jazdia prevažne autami, stratila táto plocha svoje predchádzajúce opodstatnenie," konštatuje primátor.
Pozemky boli v minulosti vo vlastníctve štátneho podniku Lesy SR, v roku 2012 ich mesto nadobudlo do vlastníctva spolu s ďalšími pozemkami. „Pozemky sme vysporiadali vďaka zníženiu sadzby dane z lesných pozemkov počas trojročného obdobia. Už pri vysporadúvaní pozemkov sme počítali s ich následným zhodnotením.“
Zastrešené priestory bývalých nástupíšť boli postupne devastované, ako vstup do mesta v smere od Brezna pôsobili nevábne. Mesto dalo tieto „prístrešky“ pred časom odstrániť. "Pre súčasné potreby regionálneho prepravcu budú uspokojivo postačovať priľahlé voľné plochy. Vďaka oživeniu priestoru sa zvýši ochrana pred vandalmi, ktorí v minulosti často spôsobovali škody na zaparkovaných vozidlách," podotkol Horník. Ako dodal, aktuálny územný plán mesta vo svojej záväznej textovej časti počíta s využitím priestoru výlučne ako dopravného územia, plochy verejnej dopravy, dopravných zariadení a služieb, vrátane plôch pre čerpacie stanice pohonných látok.
Predaju areálu predchádzala ročná peripetia, keď rozhodnutia mestského zastupiteľstva napádala na prokuratúre miestna spoločnosť. Prvá súťaž na odpredaj pozemkov bola neúspešná, nakoľko víťaz nezložil na účet mesta ponúknutú, avšak podľa Horníka premrštenú cenu 140.000 eur.
V septembri 2016 preto mesto vyhlásilo novú obchodnú verejnú súťaž, ktorej podmienky už obsahovali aj zloženie finančnej zábezpeky. Do tejto súťaže boli predložené dva návrhy. S najvyššou ponukou (42.000 eur) prišla spoločnosť Bajo plus Hriňová. "Nakoľko však ani v náhradnom termíne nepoukázala na účet mesta finančnú zábezpeku a nepredložila dokumenty uvedené v podmienkach obchodnej verejnej súťaže, jej návrh nebol zahrnutý do súťaže a bola prijatá len ponuka spoločnosti Damiko Liptovský Hrádok," priblížil aktuálnu situáciu primátor.
"Ich zámerom je vybudovať na tejto ploche komplex, ktorý toto miesto skrášli a bude slúžiť verejnosti, so zachovaním zastávky autobusov," uviedol pre TASR primátor Hriňovej Stanislav Horník.
Autobusové nástupište pri areáli bývalých ZŤS slúžilo naplno ešte na prelome 80. a 90. rokov minulého storočia, keď bolo v strojárňach zamestnaných približne 1800 ľudí a podstatná časť z nich využívala autobusové spoje. "V súčasnosti, keď v areáli bývalej ZŤS pracuje už len zlomok zamestnancov a aj tí, ktorí dochádzajú, jazdia prevažne autami, stratila táto plocha svoje predchádzajúce opodstatnenie," konštatuje primátor.
Pozemky boli v minulosti vo vlastníctve štátneho podniku Lesy SR, v roku 2012 ich mesto nadobudlo do vlastníctva spolu s ďalšími pozemkami. „Pozemky sme vysporiadali vďaka zníženiu sadzby dane z lesných pozemkov počas trojročného obdobia. Už pri vysporadúvaní pozemkov sme počítali s ich následným zhodnotením.“
Zastrešené priestory bývalých nástupíšť boli postupne devastované, ako vstup do mesta v smere od Brezna pôsobili nevábne. Mesto dalo tieto „prístrešky“ pred časom odstrániť. "Pre súčasné potreby regionálneho prepravcu budú uspokojivo postačovať priľahlé voľné plochy. Vďaka oživeniu priestoru sa zvýši ochrana pred vandalmi, ktorí v minulosti často spôsobovali škody na zaparkovaných vozidlách," podotkol Horník. Ako dodal, aktuálny územný plán mesta vo svojej záväznej textovej časti počíta s využitím priestoru výlučne ako dopravného územia, plochy verejnej dopravy, dopravných zariadení a služieb, vrátane plôch pre čerpacie stanice pohonných látok.
Predaju areálu predchádzala ročná peripetia, keď rozhodnutia mestského zastupiteľstva napádala na prokuratúre miestna spoločnosť. Prvá súťaž na odpredaj pozemkov bola neúspešná, nakoľko víťaz nezložil na účet mesta ponúknutú, avšak podľa Horníka premrštenú cenu 140.000 eur.
V septembri 2016 preto mesto vyhlásilo novú obchodnú verejnú súťaž, ktorej podmienky už obsahovali aj zloženie finančnej zábezpeky. Do tejto súťaže boli predložené dva návrhy. S najvyššou ponukou (42.000 eur) prišla spoločnosť Bajo plus Hriňová. "Nakoľko však ani v náhradnom termíne nepoukázala na účet mesta finančnú zábezpeku a nepredložila dokumenty uvedené v podmienkach obchodnej verejnej súťaže, jej návrh nebol zahrnutý do súťaže a bola prijatá len ponuka spoločnosti Damiko Liptovský Hrádok," priblížil aktuálnu situáciu primátor.