V blokovom konaní policajti uložili za priestupky pokuty vo výške 5400 eur.
Autor TASR
Žilina 22. februára (TASR) – Žilinská mestská polícia rieši prípady nepovolených vjazdov a stojace autá v historickom centre mesta. Od polovice januára prebiehala policajná akcia, počas ktorej skontrolovali 4449 vozidiel. "Zistili sme 270 priestupkov, pričom z uvedeného počtu 234 vodičov vošlo do pešej zóny bez platného oprávnenia a 36 vodičov stálo na miestach zakázaného státia, mimo dopravného označenia oprávňujúceho v pešej zóne parkovať," informoval náčelník žilinskej mestskej polície Milan Šamaj.
V blokovom konaní tak policajti uložili za priestupky pokuty vo výške 5400 eur. Podľa hovorkyne mesta Barbory Zigovej možným riešením tejto situácie sú mechanické zábrany. Vstup by regulovala mestská polícia, ktorá by v prípade zásahu záchranných zložiek spustila zábrany na diaľku priamo z operačného strediska. "Tento spôsob by zamedzil vjazd automobilom, ktoré nemajú povolenie na vstup do pešej zóny a zároveň by eliminoval ľudský faktor – policajtov," priblížil žilinský primátor Igor Choma. Tí by tak podľa neho nemuseli kontrolovať tieto porušenia, ale mohli by hliadkovať v iných častiach mesta, kde sú potrebnejší.
Choma uviedol, že pešie zóny sú súčasťou každého mesta a väčšinou všade platia isté dopravné obmedzenia či pravidlá vjazdu. "Žilinská pešia zóna už dávno prestala plniť svoju pôvodnú funkciu a stala sa z nej cesta pre zásobovacie vozidlá, ktoré často ohrozujú chodcov a ničia dlažbu," uzavrel. Aj preto podľa jeho slov mesto sprísnilo kontroly vjazdov.
V blokovom konaní tak policajti uložili za priestupky pokuty vo výške 5400 eur. Podľa hovorkyne mesta Barbory Zigovej možným riešením tejto situácie sú mechanické zábrany. Vstup by regulovala mestská polícia, ktorá by v prípade zásahu záchranných zložiek spustila zábrany na diaľku priamo z operačného strediska. "Tento spôsob by zamedzil vjazd automobilom, ktoré nemajú povolenie na vstup do pešej zóny a zároveň by eliminoval ľudský faktor – policajtov," priblížil žilinský primátor Igor Choma. Tí by tak podľa neho nemuseli kontrolovať tieto porušenia, ale mohli by hliadkovať v iných častiach mesta, kde sú potrebnejší.
Choma uviedol, že pešie zóny sú súčasťou každého mesta a väčšinou všade platia isté dopravné obmedzenia či pravidlá vjazdu. "Žilinská pešia zóna už dávno prestala plniť svoju pôvodnú funkciu a stala sa z nej cesta pre zásobovacie vozidlá, ktoré často ohrozujú chodcov a ničia dlažbu," uzavrel. Aj preto podľa jeho slov mesto sprísnilo kontroly vjazdov.