Expozíciu sa galérii podarilo pripraviť predovšetkým vďaka spolupráci a ústretovosti syna Meliškovej-Kay a rodinných priateľov - majiteľov obrazov z jej pozostalosti.
Autor TASR
Prievidza 2. februára (TASR) - Galéria Imricha Vysočana v Prievidzi predstaví diela Jany Meliškovej-Kay. Tvorbu autorky v štýle poetického symbolizmu a magického realizmu z jej pozostalosti si tam návštevníci budú môcť pozrieť od 8. februára do 13. apríla. Informovala o tom Nina Pekárová z Kultúrneho a spoločenského strediska v Prievidzi.
"Výstava z tvorby Meliškovej-Kay je ojedinelým počinom Galérie Imricha Vysočana v Prievidzi z viacerých dôvodov. Predovšetkým preto, lebo ide o istý druh návratu autorky prostredníctvom jej tvorby do mesta, v ktorom mala rodinné korene a kde prežila detstvo," načrtla Pekárová. Otec autorky, stavebný inžinier Alojz Meliško, sa v 40. a 50. rokoch 20. storočia podľa nej podieľal na tvorbe územných plánov a architektonickej koncepcii Prievidze i ďalších miest hornonitrianskeho regiónu.
Expozíciu sa galérii podarilo pripraviť predovšetkým vďaka spolupráci a ústretovosti syna Meliškovej-Kay a rodinných priateľov - majiteľov obrazov z jej pozostalosti. "Kolekcia takmer 30 diel, doplnená o vzácne dokumenty z jej života a tvorby, je svedectvom originality i nevšedného, až dramatického osudu autorky, ktorá sa napriek krátkosti času vymedzenému jej životu stihla plnohodnotne etablovať na slovenskej výtvarnej scéne druhej polovice 20. storočia," skonštatovala Pekárová.
"Výstava z tvorby Meliškovej-Kay je ojedinelým počinom Galérie Imricha Vysočana v Prievidzi z viacerých dôvodov. Predovšetkým preto, lebo ide o istý druh návratu autorky prostredníctvom jej tvorby do mesta, v ktorom mala rodinné korene a kde prežila detstvo," načrtla Pekárová. Otec autorky, stavebný inžinier Alojz Meliško, sa v 40. a 50. rokoch 20. storočia podľa nej podieľal na tvorbe územných plánov a architektonickej koncepcii Prievidze i ďalších miest hornonitrianskeho regiónu.
Expozíciu sa galérii podarilo pripraviť predovšetkým vďaka spolupráci a ústretovosti syna Meliškovej-Kay a rodinných priateľov - majiteľov obrazov z jej pozostalosti. "Kolekcia takmer 30 diel, doplnená o vzácne dokumenty z jej života a tvorby, je svedectvom originality i nevšedného, až dramatického osudu autorky, ktorá sa napriek krátkosti času vymedzenému jej životu stihla plnohodnotne etablovať na slovenskej výtvarnej scéne druhej polovice 20. storočia," skonštatovala Pekárová.