Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Regióny

VIDEO: Na Hlavnú stanicu od júna nebudú tri mesiace jazdiť električky

Ilustračné foto Foto: TERAZ.TV

Linku číslo 1, ktorá dnes premáva medzi Hlavnou stanicou a Mostom SNP, zrušia úplne.

Bratislava 20. mája (TASR) – Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu sa cestujúci od júna nedostanú. Mesto sa totiž chystá modernizovať trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúči na tri mesiace. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Adriana Volfová.



Linku číslo 1, ktorá dnes premáva medzi Hlavnou stanicou a Mostom SNP, zrušia úplne. Linka číslo 2 bude podľa DPB jazdiť po okružnej trase: ŽST Nové Mesto, Vajnorská, Trnavské mýto, Krížna, Vazovova, Blumentál, Radlinského, Obchodná, Kapucínska, tunel, Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu, Most SNP, Rázusovo nábrežie, Jesenského, Námestie SNP, Obchodná, Radlinského, Blumentál, Vazovova, Krížna, Trnavské mýto, Vajnorská, ŽST Nové Mesto. Volfová podotýka, že cestujúci môžu na cestu zo stanice do mesta využívať autobusovú linku X13. Tá spája Hlavnú stanicu s novou budovou Slovenského národného divadla.

S modernizáciou trate plánujú začať 1. júna a stavba by mala byť ukončená koncom augusta. Vynoviť chcú aj nástupištia a pribudnúť na nich má informačný systém. "Dôležitou súčasťou je aj zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Toto je ďalší krok k príprave na nové električky," uviedla bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za asi 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava.

Mesto chce modernizovať aj ďalšie trate. Plánované sú tie na Karloveskej, Ružinovskej i Vajnorskej radiále. Napríklad s opravou trate z Dúbravky po tunel pod hradom by sa malo začať budúci rok a skončiť v roku 2018. Modernizovať sa má asi 6,8-kilometrový úsek po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala vlani. Mesto odhaduje, že náklady na obnovu trate sa vyšplhajú na vyše 60 miliónov eur.