Hlavným dôvodom je nová organizačná štruktúra.
Autor TASR
,aktualizované Prešov 17. februára (TASR) – Na Mestskom úrade v Prešove sa bude prepúšťať. V pláne je ukončenie pracovného pomeru približne so 17 zamestnancami. Pre novú organizačnú štruktúru, podľa ktorej bude mať od marca mestský úrad osem odborov, 20 oddelení a samostatne kanceláriu primátorky, však budú musieť na mestskom úrade nielen prepúšťať, ale aj vyplácať odstupné. Na to má mesto v rozpočte 135.000 eur, s vyplatením "zlatých padákov" primátorka Andrea Turčanová nepočíta, v tomto prípade sa chce obrátiť na súd. Na mzdy, platy a ostatné osobné vyrovnania je celkovo v rozpočte mesta Prešov na rok 2015 vyčlenená suma viac ako 2,518 milióna eur.
"V podstate ideme na počet zamestnancov, ako bol schválený v rozpočte, to znamená 235, zhruba 17 ľudí budeme musieť prepustiť. Posty vedúcich oddelení a vedúcich odborov sa majú obsadiť výberovým konaním a nepredpokladám, že by všetci obhájili svoje pozície. Predpokladám, že prepúšťať sa nebudú len ľudia z vedúcich pozícií, ale aj tí, čo nastúpili na úrad poslední, budú musieť prví odísť," povedala primátorka.
Výberové konania budú vypisovať priebežne. Ako ďalej uviedla, zmeny na oddeleniach sa snažili riešiť vyvážene, niektoré oddelenia treba podľa nej posilniť a na niektorých je prezamestnanosť. V novej štruktúre boli vytvorené dve nové miesta v rámci oddelenia investičnej činnosti, konkrétne dve pozície stavebného dozoru, ktoré je podľa Turčanovej dlhodobo poddimenzované. Momentálne je vyhlásené napríklad výberové konanie na miesto odborného referenta na tlačovom oddelení, kde tiež nechce primátorka prepúšťať, ale posilniť ho.
Podľa prednostu MsÚ Jozefa Smetanu v porovnaní s viacerými krajskými mestami je táto štruktúra oveľa jednoduchšia, prehľadnejšia, a tým pádom aj systémovejšia.
"Usporiadanie jednotlivých oddelení pod odbory bolo určené na základe príbuzných činností jednotlivých oddelení, najväčších väzieb medzi nimi, a to tak, aby jednotlivé oddelenia kooperovali navzájom a vytvorili jeden funkčný celok v rámci úradu," vyjadril sa prednosta MsÚ. Dodal, že aj keď sa ráta s ukončením pracovného pomeru niekoľkých zamestnancov, nejde o žiadne hromadné prepúšťanie. Zúženie úradníckeho aparátu predstavuje finančnú úsporu na mzdách a odvodoch. Akú, zatiaľ na úrade konkretizovať nevedeli, pretože personálne otázky a finančné záležitosti s tým súvisiace sa budú riešiť až po 1. marci, keď vstúpi do platnosti nový organizačný poriadok.
Prednosta zdôraznil, že návrh bol predložený na pripomienkovanie obom odborárskym organizáciám (SLOVEZ a PARITA) i vedúcim zamestnancom, ktorí mali časový priestor na vyjadrenie.
"V podstate ideme na počet zamestnancov, ako bol schválený v rozpočte, to znamená 235, zhruba 17 ľudí budeme musieť prepustiť. Posty vedúcich oddelení a vedúcich odborov sa majú obsadiť výberovým konaním a nepredpokladám, že by všetci obhájili svoje pozície. Predpokladám, že prepúšťať sa nebudú len ľudia z vedúcich pozícií, ale aj tí, čo nastúpili na úrad poslední, budú musieť prví odísť," povedala primátorka.
Výberové konania budú vypisovať priebežne. Ako ďalej uviedla, zmeny na oddeleniach sa snažili riešiť vyvážene, niektoré oddelenia treba podľa nej posilniť a na niektorých je prezamestnanosť. V novej štruktúre boli vytvorené dve nové miesta v rámci oddelenia investičnej činnosti, konkrétne dve pozície stavebného dozoru, ktoré je podľa Turčanovej dlhodobo poddimenzované. Momentálne je vyhlásené napríklad výberové konanie na miesto odborného referenta na tlačovom oddelení, kde tiež nechce primátorka prepúšťať, ale posilniť ho.
Podľa prednostu MsÚ Jozefa Smetanu v porovnaní s viacerými krajskými mestami je táto štruktúra oveľa jednoduchšia, prehľadnejšia, a tým pádom aj systémovejšia.
"Usporiadanie jednotlivých oddelení pod odbory bolo určené na základe príbuzných činností jednotlivých oddelení, najväčších väzieb medzi nimi, a to tak, aby jednotlivé oddelenia kooperovali navzájom a vytvorili jeden funkčný celok v rámci úradu," vyjadril sa prednosta MsÚ. Dodal, že aj keď sa ráta s ukončením pracovného pomeru niekoľkých zamestnancov, nejde o žiadne hromadné prepúšťanie. Zúženie úradníckeho aparátu predstavuje finančnú úsporu na mzdách a odvodoch. Akú, zatiaľ na úrade konkretizovať nevedeli, pretože personálne otázky a finančné záležitosti s tým súvisiace sa budú riešiť až po 1. marci, keď vstúpi do platnosti nový organizačný poriadok.
Prednosta zdôraznil, že návrh bol predložený na pripomienkovanie obom odborárskym organizáciám (SLOVEZ a PARITA) i vedúcim zamestnancom, ktorí mali časový priestor na vyjadrenie.