Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Regióny

Na Tomášikovej ulici otvorili nové klientske centrum štátnej správy

Na snímke Klientske centrum na Tomášikovej ulici v Bratislave, ktoré bude sídliť v budove známej ako stará IKEA. Foto: TASR - Vladimír Benko/MV SR

Budovanie klientskych centier ako kontaktných a administratívnych miest pre občanov prebieha v súvislosti s realizáciou reformy miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO.

Bratislava 31. januára (TASR) – Vybaviť svoje úradné veci so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste. Takúto možnosť ponúkne občanom i podnikateľom nové klientske centrum štátnej správy na Tomášikovej ulici v Bratislave, ktoré dnes slávnostne otvoril predseda vlády Robert Fico (Smer-SD) spoločne s ministrom vnútra Robertom Kaliňákom (Smer-SD). Klientske centrum, do ktorého sa presťahovala štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste, začne najprv v skúšobnej prevádzke fungovať od pondelka 1. februára. V jeho priestoroch bude sídliť aj Okresný úrad Bratislava.

"Je to symbol moderného štátu, symbol poskytovania moderných služieb v moderných priestoroch. Keď človek príde do tohto klientskeho centra, prakticky si vybaví všetko to, čo potrebuje k svojmu životu. Môže si vybaviť občiansky preukaz, vodičský preukaz či prevod auta," povedal Fico.



Služby v klientskom centre budú podľa neho poskytované na vysoko profesionálnej úrovni a výrazne ušetria čas ľuďom, ktorí sem prídu. "Toto je 44. klientske centrum, ktoré sme postupne otvárali na území Slovenskej republiky. Do posledného dňa mandátu našej vlády máme pripravených ešte päť klientskych centier. Celkovo ich bude 79," podotkol premiér.

V bratislavskom klientskom centre, do výstavby ktorého štát investoval 12,7 milióna eur, je 11.000 štvorcových metrov kancelárskych priestorov. Pri budove je vytvorených 531 parkovacích miest. Ostrá prevádzka centra má začať od 1. marca. Pre občanov tu budú dostupné služby ako napríklad prihlasovanie a prevod držby vozidiel, agenda živností, štátneho občianstva, osvedčovanie listín a overovanie podpisov, zmena mena a priezviska, ako aj záležitosti lesného a pozemkového hospodárstva či životného prostredia a cestnej dopravy. Chýbať nebudú ani služby vybavovania dokladov. Občania a podnikatelia tu budú môcť taktiež uhradiť správne poplatky prostredníctvom elektronického platobného systému eKolok, ako aj prostredníctvom platobných terminálov. Úradné hodiny centra budú každý deň, bez obedňajšej prestávky.



Podľa ministra vnútra je dnešné otvorenie klientskeho centra v hlavnom meste zavŕšením jednotlivých etáp, kde sa štát snaží reformu ESO sústrediť na zvýšenie kvality služieb poskytovaným občanom. "Bratislava veľmi intenzívne trpela mnohými nedostatkovými orgánmi, ktoré fungovali nie veľmi dobre a hlavne nie dostatočne kapacitne," skonštatoval Kaliňák.

Postupne chcú do bratislavského klientskeho centra pozývať aj ďalšie orgány, ktoré by mohli byť jeho súčasťou. Svoje pracovisko tu má mať Sociálna poisťovňa i Všeobecná zdravotná poisťovňa. "Od ostatných úradov chceme, aby tu mali minimálne podateľne, aby napríklad v prípade obdobia daňových priznaní mohli podávať daňové priznania občania aj tu," podotkol Kaliňák.

Budovanie klientskych centier ako kontaktných a administratívnych miest pre občanov prebieha v súvislosti s realizáciou reformy miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa). "Reforma ESO znamená nie len približovanie služieb ľuďom, ale aj veľké šetrenie finančných prostriedkov. Našim plánom bolo ušetriť na tejto reforme viac ako 700 miliónov eur, a to sa nám podarilo už minulý rok," dodal Fico.