Cenové ponuky štyroch konzorcií sa otvárali dnes dopoludnia na pôde ministerstva dopravy.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 7. decembra (TASR) - Cenové ponuky na výstavbu obchvatu Bratislavy sú známe. Najnižšiu cenu za projekt núka združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra. To by vedelo obchvat postaviť pri ročnej splátke 56,72 milióna eur za obdobie 4,25 roka. Informoval o tom dnes na tlačovej konferencii v Bratislave minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). "Teraz podrobíme tieto čísla našej vnútornej analýze," avizoval minister. Práve takéto matematické vyhodnotenie ponuky je podľa jeho slov kľúčové pre rozhodnutie, či štát túto ponuku prijme.
"V prípade, že sa jasne ukáže, že to je najvýhodnejšia forma realizácie tohto infraštruktúrneho projektu, v tom prípade nevidím dôvod, aby sme to nepodpísali," uviedol Počiatek. Súčasná vláda má podľa jeho slov na takéto rozhodnutie mandát až do volieb. "Nie je dôvod na to, aby sme špekulovali nad tým, či máme alebo nemáme právo to podpísať. Samozrejme, mandát máme až do volieb, ale nebudeme tlačiť nič cez bod zlomu," dodal.
O ponuke tak prebehne tiež odborná diskusia aj s verejnosťou a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda.
V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke vo výške 69,01 milióna eur a obchvat by stavalo 3,5 roka. Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky. Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.
Predpokladané stavebné náklady na projekt boli pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladala na úrovni 4,53 miliardy eur. Ročná splátka sa mala podľa štúdie pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Cenové ponuky štyroch konzorcií sa otvárali dnes dopoludnia na pôde ministerstva dopravy. Rezort totiž doteraz spolu s technickým poradcom vyhodnocoval technické špecifikácie jednotlivých ponúk. Teda, či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. Až po tomto kroku sa mohli otvoriť cenové ponuky, ktoré boli do dnešného dňa zapečatené v trezore.
Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016.
"V prípade, že sa jasne ukáže, že to je najvýhodnejšia forma realizácie tohto infraštruktúrneho projektu, v tom prípade nevidím dôvod, aby sme to nepodpísali," uviedol Počiatek. Súčasná vláda má podľa jeho slov na takéto rozhodnutie mandát až do volieb. "Nie je dôvod na to, aby sme špekulovali nad tým, či máme alebo nemáme právo to podpísať. Samozrejme, mandát máme až do volieb, ale nebudeme tlačiť nič cez bod zlomu," dodal.
O ponuke tak prebehne tiež odborná diskusia aj s verejnosťou a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda.
V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke vo výške 69,01 milióna eur a obchvat by stavalo 3,5 roka. Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky. Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.
Predpokladané stavebné náklady na projekt boli pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladala na úrovni 4,53 miliardy eur. Ročná splátka sa mala podľa štúdie pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Cenové ponuky štyroch konzorcií sa otvárali dnes dopoludnia na pôde ministerstva dopravy. Rezort totiž doteraz spolu s technickým poradcom vyhodnocoval technické špecifikácie jednotlivých ponúk. Teda, či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. Až po tomto kroku sa mohli otvoriť cenové ponuky, ktoré boli do dnešného dňa zapečatené v trezore.
Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016.