Tržby z predaja vstupného dosiahli takmer 240.000 eur, teda takmer o 160.000 eur viac ako v predošlom období.
Autor TASR
Spišská Nová Ves 17. júla (TASR) - Spišské divadlo (SD) v Spišskej Novej Vsi hodnotí 32. divadelnú sezónu veľmi pozitívne, stúpol počet predstavení, návštevnosť i tržby. Informovala o tom hovorkyňa divadla Veronika Fitzeková s tým, že počas uplynulých desiatich mesiacov uviedli sedem premiér a divadlo fyzicky navštívilo viac ako 37.000 divákov, čo predstavuje nárast o 16.700.
Tržby z predaja vstupného dosiahli takmer 240.000 eur, teda takmer o 160.000 eur viac ako v predošlom období. Herci odohrali spolu 189 inscenácií, z toho 78 hier pre deti a mládež. "Organizovaných predstavení bolo spolu 75 a navštívilo ich 45 percent divákov. Za nimi k nám cestujú diváci nielen zo Spiša, ale aj zo Žiliny, z Trnavy, Trenčína, Oravy, Liptova, Košíc či Prešova," dodala Fitzeková s tým, že suverénne najhranejšou rozprávkou bola Perníková chalúpka s 34 predstaveniami, ktorú videlo spolu vyše 6400 návštevníkov. Spomedzi titulov pre dospelých najviac hrali komédiu Lá-á-á-ska s Marekom Majeským, ktorú si prišlo pozrieť takmer 3700 divákov. "Top predstavením sa stala komédia Zdrhni pred svojou ženou. V posledný deň roka ju videlo 325 návštevníkov," dodala hovorkyňa.
Uplynulá divadelná sezóna bola podľa riaditeľa SD Radovana Michalova pestrá. "Otvorili sme ju s novou vizuálnou identitou, po dvojročnej prestávke sme opäť zorganizovali 12. ročník festivalu Divadelný Spiš a hosťujúcim členom umeleckého súboru sa stal slovenský herec Marek Majeský, ktorý sa predstavil v hlavnej úlohe komédie Lá-á-á-ska. Činoherný súbor od januára vedie nový umelecký šéf Viktor Kollár a ukončili sme komplexnú obnovu priestoru a techniky v multifunkčnom priestore Štúdio SD. Ten chceme v novej sezóne opäť sprístupniť verejnosti. V závere sezóny sme začali modernizovať divadelnú techniku, na čo sme z Integrovaného regionálneho operačného programu získali takmer 205.000 eur," priblížil.
Do nadchádzajúcej sezóny vstúpi divadlo s novou webovou stránkou a projektom Divadelná žiacka knižka. Návštevníkom chcú okrem iného priniesť aj iné ako divadelné zážitky počas Noci divadiel alebo dňa otvorených dverí. "Potrebujeme však zvýšiť finančné prostriedky na platenú reklamu a získavať divákov novými spôsobmi. Hľadáme partnerov pre naše inscenácie a snažíme sa prefinancovať aj nové aktivity," uzatvára riaditeľ.
Tržby z predaja vstupného dosiahli takmer 240.000 eur, teda takmer o 160.000 eur viac ako v predošlom období. Herci odohrali spolu 189 inscenácií, z toho 78 hier pre deti a mládež. "Organizovaných predstavení bolo spolu 75 a navštívilo ich 45 percent divákov. Za nimi k nám cestujú diváci nielen zo Spiša, ale aj zo Žiliny, z Trnavy, Trenčína, Oravy, Liptova, Košíc či Prešova," dodala Fitzeková s tým, že suverénne najhranejšou rozprávkou bola Perníková chalúpka s 34 predstaveniami, ktorú videlo spolu vyše 6400 návštevníkov. Spomedzi titulov pre dospelých najviac hrali komédiu Lá-á-á-ska s Marekom Majeským, ktorú si prišlo pozrieť takmer 3700 divákov. "Top predstavením sa stala komédia Zdrhni pred svojou ženou. V posledný deň roka ju videlo 325 návštevníkov," dodala hovorkyňa.
Uplynulá divadelná sezóna bola podľa riaditeľa SD Radovana Michalova pestrá. "Otvorili sme ju s novou vizuálnou identitou, po dvojročnej prestávke sme opäť zorganizovali 12. ročník festivalu Divadelný Spiš a hosťujúcim členom umeleckého súboru sa stal slovenský herec Marek Majeský, ktorý sa predstavil v hlavnej úlohe komédie Lá-á-á-ska. Činoherný súbor od januára vedie nový umelecký šéf Viktor Kollár a ukončili sme komplexnú obnovu priestoru a techniky v multifunkčnom priestore Štúdio SD. Ten chceme v novej sezóne opäť sprístupniť verejnosti. V závere sezóny sme začali modernizovať divadelnú techniku, na čo sme z Integrovaného regionálneho operačného programu získali takmer 205.000 eur," priblížil.
Do nadchádzajúcej sezóny vstúpi divadlo s novou webovou stránkou a projektom Divadelná žiacka knižka. Návštevníkom chcú okrem iného priniesť aj iné ako divadelné zážitky počas Noci divadiel alebo dňa otvorených dverí. "Potrebujeme však zvýšiť finančné prostriedky na platenú reklamu a získavať divákov novými spôsobmi. Hľadáme partnerov pre naše inscenácie a snažíme sa prefinancovať aj nové aktivity," uzatvára riaditeľ.