Vstupné údaje pre riadiaci systém zbiera NDS zo 178 senzorov umiestnených na diaľnici. Ide najmä o detektory vozidiel, stavu vozovky a senzory ovzdušia (teplota, zrážky, dohľadnosť).
Autor TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) – Líniové riadenie cestnej premávky je už spustené v plnej verzii, a to kompletne na úsekoch bratislavských diaľnic D1 a D2 od štvrtkového rána. TASR o tom informovala vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
NDS v nočných hodinách pristúpila k spúšťaniu líniového riadenia dopravy aj na úseku D2 od križovatky Jarovce po Mlynskú dolinu v oboch smeroch. "V prvej etape sme dopravu líniovo riadili len na trase D1 medzi križovatkou Bratislava, Pečňa a Bratislava, východ. Zavedením systému inteligentných, chytrých diaľnic dokážeme zvýšiť kapacitu preťažených úsekov o desať až 20 percent oproti stavu bez aktívneho riadenia," priblížila Žgravčáková.
Na území Bratislavy sa má výrazne znížiť výskyt kolón a ich rozsah, zlepšiť plynulosť dopravy a zároveň včasným varovaním vodičov pri dopravných incidentoch zvýšiť aj bezpečnosť cestnej premávky. "V časoch priaznivých dopravných a poveternostných podmienok bude možné jazdiť rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu. Medzi 22.00 h a 6.00 h bude po novom rýchlosť obmedzená na 100 kilometrov za hodinu."
Vstupné údaje pre riadiaci systém zbiera NDS zo 178 senzorov umiestnených na diaľnici. Ide najmä o detektory vozidiel, stavu vozovky a senzory ovzdušia (teplota, zrážky, dohľadnosť). Systém získané údaje overí, vyhodnotí, následne namodeluje premávkové procesy a vytvorí krátkodobé predikcie ďalšieho vývoja. Riadenie premenných dopravných značiek bude prebiehať automaticky, pričom ich nastavenie bude prehodnocované každých 60 sekúnd, pri závažnejších incidentoch aj skôr.
NDS v nočných hodinách pristúpila k spúšťaniu líniového riadenia dopravy aj na úseku D2 od križovatky Jarovce po Mlynskú dolinu v oboch smeroch. "V prvej etape sme dopravu líniovo riadili len na trase D1 medzi križovatkou Bratislava, Pečňa a Bratislava, východ. Zavedením systému inteligentných, chytrých diaľnic dokážeme zvýšiť kapacitu preťažených úsekov o desať až 20 percent oproti stavu bez aktívneho riadenia," priblížila Žgravčáková.
Na území Bratislavy sa má výrazne znížiť výskyt kolón a ich rozsah, zlepšiť plynulosť dopravy a zároveň včasným varovaním vodičov pri dopravných incidentoch zvýšiť aj bezpečnosť cestnej premávky. "V časoch priaznivých dopravných a poveternostných podmienok bude možné jazdiť rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu. Medzi 22.00 h a 6.00 h bude po novom rýchlosť obmedzená na 100 kilometrov za hodinu."
Vstupné údaje pre riadiaci systém zbiera NDS zo 178 senzorov umiestnených na diaľnici. Ide najmä o detektory vozidiel, stavu vozovky a senzory ovzdušia (teplota, zrážky, dohľadnosť). Systém získané údaje overí, vyhodnotí, následne namodeluje premávkové procesy a vytvorí krátkodobé predikcie ďalšieho vývoja. Riadenie premenných dopravných značiek bude prebiehať automaticky, pričom ich nastavenie bude prehodnocované každých 60 sekúnd, pri závažnejších incidentoch aj skôr.