Vzniknutý otvor na protihlukovej stene zatiaľ zabezpečili oplotením, ktoré zamedzuje pohybu osôb medzi diaľnicou D1 a mestskou komunikáciou.
Autor TASR
Bratislava 11. júna (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zisťuje rozsah poškodenia protihlukovej steny na bratislavskom úseku diaľnice D1 Viedenská cesta – Einsteinova smerom na Prístavný most. K poškodeniu došlo 28. mája pri hromadnej nehode kamióna a troch áut. Nákladné vozidlo s návesom na prepravu vozidiel pri nej prerazilo a poškodilo dve polia protihlukovej steny.
Skutočnú závažnosť poškodenia ukáže podľa diaľničiarov až statická diagnostika. Protihluková stena je postavená z nosných oceľových profilov s výplňou z durisolových protihlukových tvárnic. "Pri nehode sa ohol oceľový profil a poškodili sa dve polia durisolových tvárnic a betónových soklov. Poškodené boli aj lomené oceľové konštrukcie a zvodidlá v dĺžke približne 12 metrov," priblížila na svojom webe NDS.
Vzniknutý otvor na protihlukovej stene zatiaľ zabezpečili oplotením, ktoré zamedzuje pohybu osôb medzi diaľnicou D1 a mestskou komunikáciou. „V úseku bude zároveň potrebné znížiť maximálnu povolenú rýchlosť na 70 kilometrov za hodinu," avizuje NDS. Aktuálne zabezpečuje statický posudok, ktorý posúdi základovú konštrukciu, susedné polia prerazenej protihlukovej steny a navrhne riešenie rekonštrukcie. Na základe posudku budú diaľničiari môcť bližšie určiť celkový rozsah prác a ich trvanie.
"S realizáciou opráv začneme po zabezpečení výrobcu protihlukových panelov a výbere zhotoviteľa stavebných prác, predpokladom koncom leta," spresnila NDS.
Skutočnú závažnosť poškodenia ukáže podľa diaľničiarov až statická diagnostika. Protihluková stena je postavená z nosných oceľových profilov s výplňou z durisolových protihlukových tvárnic. "Pri nehode sa ohol oceľový profil a poškodili sa dve polia durisolových tvárnic a betónových soklov. Poškodené boli aj lomené oceľové konštrukcie a zvodidlá v dĺžke približne 12 metrov," priblížila na svojom webe NDS.
Vzniknutý otvor na protihlukovej stene zatiaľ zabezpečili oplotením, ktoré zamedzuje pohybu osôb medzi diaľnicou D1 a mestskou komunikáciou. „V úseku bude zároveň potrebné znížiť maximálnu povolenú rýchlosť na 70 kilometrov za hodinu," avizuje NDS. Aktuálne zabezpečuje statický posudok, ktorý posúdi základovú konštrukciu, susedné polia prerazenej protihlukovej steny a navrhne riešenie rekonštrukcie. Na základe posudku budú diaľničiari môcť bližšie určiť celkový rozsah prác a ich trvanie.
"S realizáciou opráv začneme po zabezpečení výrobcu protihlukových panelov a výbere zhotoviteľa stavebných prác, predpokladom koncom leta," spresnila NDS.