Pri hĺbení železničného tunela Diel blato z nákladných automobilov znečisťuje frekventovanú cestu spájajúcu Považskú Bystricu s Púchovom a jediný traktor s kefou nestíha zabezpečovať údržbu cesty.
Autor TASR
Nimnica 29. novembra (TASR) – Združenie Nimnica – zhotoviteľ rekonštrukcie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá, zabezpečí kvalitnejšie čistenie cesty II/507 pri západnom portáli tunela Diel pri obci Nimnica v Púchovskom okrese. Vyplýva to zo stredajšieho stretnutia zástupcov zhotoviteľa a obce Nimnica.
Ako informoval starosta Nimnice Ladislav Ďureček, pri hĺbení železničného tunela Diel blato z nákladných automobilov znečisťuje frekventovanú cestu spájajúcu Považskú Bystricu s Púchovom a jediný traktor s kefou nestíha zabezpečovať údržbu cesty.
"A ak to aj stíha, nánosy odhŕňa len k obrubníkom na kraj komunikácie. V prípade daždivého počasia sa nánosy blata dostávali späť na štátnu cestu. Pokiaľ by to takto zostalo, bolo by len otázkou času, kedy dôjde k ujme na majetku a na živote," skonštatoval Ďureček.
Ako dodal, verí, že zhotoviteľ dodrží všetko, čo sľúbil. Problematický úsek cesty podľa neho monitoruje aj polícia, po rokovaniach obce s považskobystrickým dopravným inšpektorátom polícia pri Nimnici zintenzívni kontroly.
Zástupcovia investora (ŽSR), zhotoviteľa (Združenie Nimnica) a experti na razenie tunela neobišli pri stretnutí so starostom ani problematiku odstrelov v tuneli Diel, ktoré traumatizujú obyvateľov dvoch bytoviek v blízkosti západného portálu tunela. Podľa Nimničanov sa odstrely robia aj v neskorých nočných a skorých ranných hodinách.
"Takáto obrovská investičná akcia zanechá na obyvateľoch obce veľkú stopu. Nimničania už niečo podobné zažili pred niekoľkými generáciami, keď sa stavalo vodné dielo Nosice," doplnil starosta s tým, že záujmom obce je minimalizovať dosahy výstavby na obyvateľov.
Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej zo strany zhotoviteľa sú dodržané všetky technologické postupy a legislatívne normy, ktoré potvrdil vo svojom stanovisku aj príslušný obvodný banský úrad, a nie je možné zmeniť technológiu razenia tunela Diel tak, aby k odstrelom nedochádzalo počas nočných hodín, ale len počas dňa.
„ŽSR aj zhotoviteľ prosia dotknutých obyvateľov v súvislosti s realizáciou technicky aj investične najzložitejšej stavby v histórii modernizácie o trpezlivosť a pochopenie pri akceptovaní neštandardných podmienok, ktoré takáto stavba na prechodné obdobie so sebou prináša. S pribúdajúcimi metrami, ktoré budú v tuneli vyhĺbené, budú otrasy a hluk pri odstreloch stále menej citeľné,“ doplnila Pavliková s tým, že zhotoviteľ v zimnom období zintenzívni aj čistenie cesty a dohľad nad jej údržbou.
Ako informoval starosta Nimnice Ladislav Ďureček, pri hĺbení železničného tunela Diel blato z nákladných automobilov znečisťuje frekventovanú cestu spájajúcu Považskú Bystricu s Púchovom a jediný traktor s kefou nestíha zabezpečovať údržbu cesty.
"A ak to aj stíha, nánosy odhŕňa len k obrubníkom na kraj komunikácie. V prípade daždivého počasia sa nánosy blata dostávali späť na štátnu cestu. Pokiaľ by to takto zostalo, bolo by len otázkou času, kedy dôjde k ujme na majetku a na živote," skonštatoval Ďureček.
Ako dodal, verí, že zhotoviteľ dodrží všetko, čo sľúbil. Problematický úsek cesty podľa neho monitoruje aj polícia, po rokovaniach obce s považskobystrickým dopravným inšpektorátom polícia pri Nimnici zintenzívni kontroly.
Zástupcovia investora (ŽSR), zhotoviteľa (Združenie Nimnica) a experti na razenie tunela neobišli pri stretnutí so starostom ani problematiku odstrelov v tuneli Diel, ktoré traumatizujú obyvateľov dvoch bytoviek v blízkosti západného portálu tunela. Podľa Nimničanov sa odstrely robia aj v neskorých nočných a skorých ranných hodinách.
"Takáto obrovská investičná akcia zanechá na obyvateľoch obce veľkú stopu. Nimničania už niečo podobné zažili pred niekoľkými generáciami, keď sa stavalo vodné dielo Nosice," doplnil starosta s tým, že záujmom obce je minimalizovať dosahy výstavby na obyvateľov.
Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej zo strany zhotoviteľa sú dodržané všetky technologické postupy a legislatívne normy, ktoré potvrdil vo svojom stanovisku aj príslušný obvodný banský úrad, a nie je možné zmeniť technológiu razenia tunela Diel tak, aby k odstrelom nedochádzalo počas nočných hodín, ale len počas dňa.
„ŽSR aj zhotoviteľ prosia dotknutých obyvateľov v súvislosti s realizáciou technicky aj investične najzložitejšej stavby v histórii modernizácie o trpezlivosť a pochopenie pri akceptovaní neštandardných podmienok, ktoré takáto stavba na prechodné obdobie so sebou prináša. S pribúdajúcimi metrami, ktoré budú v tuneli vyhĺbené, budú otrasy a hluk pri odstreloch stále menej citeľné,“ doplnila Pavliková s tým, že zhotoviteľ v zimnom období zintenzívni aj čistenie cesty a dohľad nad jej údržbou.