Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 2. november 2024
< sekcia Regióny

Nitra chce budovať svoj imidž prostredníctvom regionálnej značky

Nitra, ilustračné foto. Foto: TASR - Henrich Mišovič

V najstaršom pomenovaní mesta, ktoré je zároveň aj najstarším zachovaným písomným pomenovaním obývaného sídla na Slovensku, vidí mesto skrytý potenciál, ktorý doteraz nebol naplno využitý.

Nitra 22. januára (TASR) – Imidž mesta Nitra by mala pomôcť budovať aj registrovaná regionálna značka Nitrava. Pre jej podporu sa mesto rozhodlo z iniciatívy viceprimátora Daniela Balka.

"Plánujeme cez značku Nitrava budovať portfólio výrobkov a služieb, na ktorých budeme môcť reálne promovať mesto ako ozajstné historické centrum Slovenska. Certifikované produkty a služby chceme prezentovať na najväčších mestských podujatiach a v nitrianskej turistickej informačnej kancelárii. V spolupráci s Nitrianskym samosprávnym krajom a Nitrianskou organizáciou cestovného ruchu chceme vytvoriť podmienky na vznik predajných pultov v hoteloch a penziónoch a dostať tak tieto produkty a služby do turisticky navštevovaných miest v kraji," zdôvodnil potrebu regionálnej značky Balko. 

V najstaršom pomenovaní mesta, ktoré je zároveň aj najstarším zachovaným písomným pomenovaním obývaného sídla na Slovensku, vidí mesto skrytý potenciál, ktorý doteraz nebol naplno využitý. Práve preto chce pod touto značkou spojiť výrobcov domácich produktov od remeselných pív, vín, kávy, čokolády, cez rôzne tradičné výrobky až po ľudových remeselníkov či výrobcov historizujúcich suvenírov a odevov. Značku môžu získať aj poskytovatelia služieb a zážitkov, teda aj produkty cestovného ruchu.

Značku Nitrava vlastní Miestna akčná skupina Cedron - Nitrava, ktorá uvítala spoluprácu s mestom Nitra a rozšírenie územnej pôsobnosti značky aj na mesto. Na území Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) sú v súčasnosti registrované okrem nej aj ďalšie tri regionálne značky - Ponitrie, Podunajsko a Hont.