Poskytnuté poradenstvo sa týkalo udelenia alebo obnovenia pobytu cudzincov na Slovensku, zmeny zamestnávateľa, správneho konania na cudzineckej polícii, zmeny adresy na doklade o pobyte.
Autor TASR
Nitra 30. januára (TASR) – Služby Komunitného centra pre pracovnú a vedomostnú mobilitu (COMIN) v Nitre využilo počas prvých troch mesiacov fungovania 38 klientov. Pochádzajú z Iraku, Peru, Ukrajiny, Rumunska, Grécka, Brazílie, Poľska, zo Srbska, ale aj zo Slovenska. Pracovníci centra im poskytli 57 konzultácií, informovala manažérka COMIN Nikoleta Kováčová.
Poskytnuté poradenstvo sa týkalo udelenia alebo obnovenia pobytu cudzincov na Slovensku, zmeny zamestnávateľa, správneho konania na cudzineckej polícii, zmeny adresy na doklade o pobyte. Cudzinci sa zaujímali o možnosť získania či výmeny vodičského preukazu, o možnosti sociálneho bývania a sociálnej pomoci zo strany mesta Nitra, či o jazykových kurzoch slovenského jazyka.
Pracovníci centra odpovedali aj na otázky týkajúce sa zlúčenia rodiny, získania slovenského občianstva, uzatvorenia zdravotného poistenia, vybavovania potrebných potvrdení na katastri a vo vodárňach či oprávnenosti dlhodobo používať motorové vozidlo cudzej poznávacej značky na Slovensku. Na Miesto prvého kontaktu COMIN sa obrátil aj zamestnávateľ, ktorý sa informoval o postupe pri zamestnávaní cudzincov z Ukrajiny.
Miesto prvého kontaktu COMIN poskytuje svoje služby od 1. októbra 2019 v priestoroch Klientskeho centra na Mestskom úrade v Nitre. Jeho zriadenie odobrili mestskí poslanci, ktorí schválili účasť mesta v projekte a spolufinancovanie vo výške 24.000 eur. Projekt je podporený z programu ACF - Slovakia, ktorý je financovaný z Finančného mechanizmu EHP 2014 - 2021. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti, Bratislava a Karpatskou nadáciou.
Hlavným zámerom centra je pomáhať prekonávať bariéry v spolužití Nitranov a migrantov z tretích krajín a krajín Európskej únie s vydaným pracovným povolením pre prácu na Slovensku, ale aj podporovať sociálnu inklúziu cudzincov.
Poskytnuté poradenstvo sa týkalo udelenia alebo obnovenia pobytu cudzincov na Slovensku, zmeny zamestnávateľa, správneho konania na cudzineckej polícii, zmeny adresy na doklade o pobyte. Cudzinci sa zaujímali o možnosť získania či výmeny vodičského preukazu, o možnosti sociálneho bývania a sociálnej pomoci zo strany mesta Nitra, či o jazykových kurzoch slovenského jazyka.
Pracovníci centra odpovedali aj na otázky týkajúce sa zlúčenia rodiny, získania slovenského občianstva, uzatvorenia zdravotného poistenia, vybavovania potrebných potvrdení na katastri a vo vodárňach či oprávnenosti dlhodobo používať motorové vozidlo cudzej poznávacej značky na Slovensku. Na Miesto prvého kontaktu COMIN sa obrátil aj zamestnávateľ, ktorý sa informoval o postupe pri zamestnávaní cudzincov z Ukrajiny.
Miesto prvého kontaktu COMIN poskytuje svoje služby od 1. októbra 2019 v priestoroch Klientskeho centra na Mestskom úrade v Nitre. Jeho zriadenie odobrili mestskí poslanci, ktorí schválili účasť mesta v projekte a spolufinancovanie vo výške 24.000 eur. Projekt je podporený z programu ACF - Slovakia, ktorý je financovaný z Finančného mechanizmu EHP 2014 - 2021. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti, Bratislava a Karpatskou nadáciou.
Hlavným zámerom centra je pomáhať prekonávať bariéry v spolužití Nitranov a migrantov z tretích krajín a krajín Európskej únie s vydaným pracovným povolením pre prácu na Slovensku, ale aj podporovať sociálnu inklúziu cudzincov.