Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 3. júl 2024Meniny má Miloslav
< sekcia Regióny

Nová železničná zastávka Bratislava - Vrakuňa začne slúžiť cestujúcim

Na snímke vlak Leo express na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno počas otvorenia prvého terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Vrakuňa v Bratislave 1. júla 2024. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Na stavbu bolo zatiaľ vydané predčasné užívanie. Podľa zhotoviteľa, spoločnosti TSS Grade, je terminál daný do užívania v najnutnejšom a najlepšom možnom rozsahu, aby sa dal využívať.

Bratislava 1. júla (TASR) - Nová železničná zastávka Bratislava - Vrakuňa, ktorá je súčasťou terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Vrakuňa, bude od utorka (2. 7.) slúžiť cestujúcim. Začne na nej zastavovať vlak na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno. Zastávka je od pondelka v predčasnom užívaní, potrebné je ešte dobudovať neželezničnú časť projektu.

"Verím, že tento prestupný bod bude dlho slúžiť nielen ľuďom z tejto časti Vrakune a Podunajských Biskupíc, ale všetkým, ktorí budú cestovať či už smerom do Bratislavy alebo Dunajskej Stredy," skonštatoval na pondelňajšom brífingu Štefan Sedláček zo Železníc SR.

Na stavbu bolo zatiaľ vydané predčasné užívanie. Podľa zhotoviteľa, spoločnosti TSS Grade, je terminál daný do užívania v najnutnejšom a najlepšom možnom rozsahu, aby sa dal využívať. Stavba je bezpečná a užívaniaschopná. Doriešiť je potrebné prístup na železničnú zastávku, teda napríklad chodníky či zastávku MHD. Tieto veci riešia s hlavným mestom.

"Z toho, čo chýba stavbe a mali sme zazmluvnené, tak sú chodníky, jedna zastávka, ostrovček a priecestia pre cestujúcich. Je to len malá časť stavby, gro je vybudované," skonštatoval výrobný riaditeľ spoločnosti Daniel Adamovský. Verí, že ak pôjde všetko bez problémov, stavba by mohla byť skolaudovaná do dvoch mesiacov.



Nová železničná zastávka sa nachádza v bezprostrednej blízkosti obratiska mestskej hromadnej dopravy (MHD). Premávajú odtiaľ dve trolejbusové linky spájajúce túto časť Bratislavy s centrom mesta (Rajská) a s hlavnou železničnou stanicou. Autobusová linka 65 zasa prepája Vrakuňu s ďalšími mestskými časťami východnej Bratislavy. V dopravnej špičke jazdí autobusová linka 75 spájajúca Vrakuňu so zdravotníckymi a školskými zariadeniami v Ružinove cez Bajkalskú smerom do Krasňan v Rači. "Je to naozaj široká ponuka spojov," zhodnotil podpredseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Donoval.

Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že aktuálne rieši dobudovanie TIOP-u so spoločnosťou Reming, ktorá zastupuje Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo veci prípravy zmluvnej dokumentácie k povoleniu a realizácii niektorých stavebných objektov. Minulý týždeň bol spoločnosti zo strany magistrátu zaslaný návrh zmluvy o spolupráci, ktorý usporadúva okrem iného vlastnícke vzťahy s hlavným mestom a ŽSR. Hlavné mesto zatiaľ odpoveď nemá.

"Mesto, ako špeciálny stavebný úrad, zatiaľ nemôže vydať oznámenie k ohláseniu stavebných úprav, nakoľko žiadateľ nepredložil dohodu o úprave miestnej cesty podľa cestného zákona," povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že žiadateľa budú vyzývať na doplnenie podania.

V prípade, že ŽSR budú mať vyriešený vzťah k pozemkom pod stavbou a budú mať kompletnú žiadosť, hlavné mesto podľa hovorcu vydá potrebné povolenie v čo možno najkratšom čase. "Sme pripravení komunikovať aj na tému záchytných parkovísk," doplnil Bubla.

TIOP Vrakuňa je prvým terminálom, ktorý ŽSR realizujú v Bratislave. S jeho výstavbou za 3,9 milióna eur sa začalo vlani koncom októbra. Avizovaných bolo viacero. V súčasnosti sa pracuje na projekte TIOP Lamačská brána (Bory) či TIOP Ružinov. V rámci plánov sa spomínajú aj terminály v Rači, Petržalke či na Železnej studničke.