Magistrát argumentuje, že vybudovanie zastávky takzvaného viedenského typu pod Manderlákom závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov.
Autor TASR
Bratislava 27. februára (TASR) - Termín začiatku výstavby novej električkovej zastávky v Bratislave medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice, pri výškovej budove Manderlák, je naďalej neznámy. Hlavné mesto pritom v roku 2016 avizovalo, že táto zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017.
Magistrát argumentuje, že vybudovanie zastávky takzvaného viedenského typu pod Manderlákom závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov, najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia. "Realizácia zastávky bude závisieť od procesu verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Ide o termíny, ktoré sa riadia zákonom o verejnom obstarávaní a sú nezávislé od vôle mesta," povedala pre TASR hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.
V rámci spracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie si podľa jej slov krajský dopravný inšpektorát v marci 2017 vyžiadal preverenie kľúčového dopravného uzla – križovatky na Kamennom námestí v súvislosti s výstavbou novej električkovej zastávky pod Manderlákom. "Táto požiadavka si vyžaduje spracovanie rozsiahlych dopravných prieskumov a simulácií v danej lokalite, preto bolo potrebné odborné posúdenie rozsahu požadovaných prác," podotkla Onufer.
Hlavné mesto plánuje zrealizovať dopravný prieskum na jar tohto roka, predložiť prepracovanú dokumentáciu na dopravný inšpektorát, získať od neho súhlasné stanovisko a dokončiť tak dokumentáciu pre územné rozhodnutie. "Presná poloha bude určená projektovou dokumentáciou. Kým nebude vybudovaná MHD zastávka pod Manderlákom, dovtedy budú v prevádzke zastávky na Námestí SNP a na Špitálskej ulici," spresnila hovorkyňa.
Nová električková zastávka má mať 34 metrov a bude "viedenského typu" ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie by malo stáť zhruba 200.000 eur. Mesto chce tak uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky. Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.
Do vybudovania zastávky však chcelo mesto čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadilo dve dočasné zastávky, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí. Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.
Magistrát argumentuje, že vybudovanie zastávky takzvaného viedenského typu pod Manderlákom závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov, najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia. "Realizácia zastávky bude závisieť od procesu verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Ide o termíny, ktoré sa riadia zákonom o verejnom obstarávaní a sú nezávislé od vôle mesta," povedala pre TASR hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.
V rámci spracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie si podľa jej slov krajský dopravný inšpektorát v marci 2017 vyžiadal preverenie kľúčového dopravného uzla – križovatky na Kamennom námestí v súvislosti s výstavbou novej električkovej zastávky pod Manderlákom. "Táto požiadavka si vyžaduje spracovanie rozsiahlych dopravných prieskumov a simulácií v danej lokalite, preto bolo potrebné odborné posúdenie rozsahu požadovaných prác," podotkla Onufer.
Hlavné mesto plánuje zrealizovať dopravný prieskum na jar tohto roka, predložiť prepracovanú dokumentáciu na dopravný inšpektorát, získať od neho súhlasné stanovisko a dokončiť tak dokumentáciu pre územné rozhodnutie. "Presná poloha bude určená projektovou dokumentáciou. Kým nebude vybudovaná MHD zastávka pod Manderlákom, dovtedy budú v prevádzke zastávky na Námestí SNP a na Špitálskej ulici," spresnila hovorkyňa.
Nová električková zastávka má mať 34 metrov a bude "viedenského typu" ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie by malo stáť zhruba 200.000 eur. Mesto chce tak uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky. Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.
Do vybudovania zastávky však chcelo mesto čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadilo dve dočasné zastávky, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí. Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.