Hriňová si už vyše roka zabezpečuje dopravu autobusovými linkami s obsluhou vo vnútri obce vo vlastnej réžii. Spoje nadväzujú na prímestskú autobusovú dopravu, ktorú objednáva BBSK.
Autor TASR
Hriňová 28. decembra (TASR) – Nový grafikon železničnej dopravy, ktorý platí od polovice decembra, v súčasnosti žiadnym spôsobom neovplyvní cestovné poriadky mestskej autobusovej dopravy mesta Hriňová v Detvianskom okrese. TASR to potvrdil primátor mesta Stanislav Horník.
Poznamenal však, že nový grafikon železníc pre Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) znamená faktickú likvidáciu regionálnych železníc. Primátor sa obáva, že obmedzenie premávky vlakov len na víkendy spôsobí ich definitívny zánik. Zrušenie premávky regionálnych vlakov v pracovných dňoch podľa neho ušetrí náklady Železniciam Slovenskej republiky a ministerstvu dopravy. "Náklady navyše však budú mať samosprávne kraje pri zriaďovaní náhradných prímestských autobusových spojov," spresnil. "Samosprávne kraje pritom na túto službu nedostanú žiadne finančné zdroje," zdôraznil.
Hriňová si už vyše roka zabezpečuje dopravu autobusovými linkami s obsluhou vo vnútri obce vo vlastnej réžii. Spoje nadväzujú na prímestskú autobusovú dopravu, ktorú objednáva BBSK.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR vo svojom stanovisku pre TASR uvádza, že posun a prispôsobenie autobusov je jednoduchšie ako posun vlakov. "Preto sa vždy nastavuje v prvom kroku železničná doprava a následne na ňu doplnková autobusová doprava," spomenul Martin Petro z odboru komunikácie. Dodal, že zároveň je tak priestor na eliminovanie súbežných autobusových spojov. Presun takto ušetrených dopravných výkonov je podľa neho práve tam, kde je železnica pre prúdy cestujúcich sekundárna. Podotkol, že o rušení tratí sa nedá hovoriť. "Novým, uceleným nastavením rozloženia vlakov sa každej trati dáva jasný charakter. Ten presne odzrkadľuje jej reálne postavenie vo verejnej doprave regiónu," uzavrel.
Poznamenal však, že nový grafikon železníc pre Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) znamená faktickú likvidáciu regionálnych železníc. Primátor sa obáva, že obmedzenie premávky vlakov len na víkendy spôsobí ich definitívny zánik. Zrušenie premávky regionálnych vlakov v pracovných dňoch podľa neho ušetrí náklady Železniciam Slovenskej republiky a ministerstvu dopravy. "Náklady navyše však budú mať samosprávne kraje pri zriaďovaní náhradných prímestských autobusových spojov," spresnil. "Samosprávne kraje pritom na túto službu nedostanú žiadne finančné zdroje," zdôraznil.
Hriňová si už vyše roka zabezpečuje dopravu autobusovými linkami s obsluhou vo vnútri obce vo vlastnej réžii. Spoje nadväzujú na prímestskú autobusovú dopravu, ktorú objednáva BBSK.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR vo svojom stanovisku pre TASR uvádza, že posun a prispôsobenie autobusov je jednoduchšie ako posun vlakov. "Preto sa vždy nastavuje v prvom kroku železničná doprava a následne na ňu doplnková autobusová doprava," spomenul Martin Petro z odboru komunikácie. Dodal, že zároveň je tak priestor na eliminovanie súbežných autobusových spojov. Presun takto ušetrených dopravných výkonov je podľa neho práve tam, kde je železnica pre prúdy cestujúcich sekundárna. Podotkol, že o rušení tratí sa nedá hovoriť. "Novým, uceleným nastavením rozloženia vlakov sa každej trati dáva jasný charakter. Ten presne odzrkadľuje jej reálne postavenie vo verejnej doprave regiónu," uzavrel.