Aktualizácia rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva (MsZ) má podľa radnice sprehľadniť rokovanie poslaneckého zboru.
Autor TASR
Handlová 12. novembra (TASR) - Handlovskí mestskí poslanci budú mať v diskusii po novom na vyjadrenie svojich pripomienok časový limit piatich minút. Nový rokovací poriadok, ktorý počíta s touto zmenou a vstúpi do platnosti v decembri, zavedie i pripomienkový hárok či elektronické hlasovanie. Mestskí poslanci ho schválili na svojom poslednom rokovaní.
Aktualizácia rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva (MsZ) má podľa radnice sprehľadniť rokovanie poslaneckého zboru. Pomenúva a vysvetľuje všetky používané pojmy a výrazy, odstraňuje duplicitné výrazy a presné citácie zákona, aktualizuje procesy v súlade s praxou a spresňuje jednotlivé časti rokovania.
"Novinkou je pridanie nového článku, ktorý zavádza pravidlá bodu diskusia a odpovede na otázky poslancov a obyvateľov tak, aby nebol narušený plynulý priebeh zasadnutia," načrtla hovorkyňa mesta Jana Paulínyová.
Do rokovania radnica podľa nej zapracovala časové limity na diskusiu, či už pre poslancov v oblasti faktických pripomienok alebo ostatných diskutujúcich. "Samotní poslanci si schválili, že budú vystupovať v diskusii vecne a vyjadrovať sa jasne k predmetnému bodu. Dĺžka vystúpenia poslanca v diskusii je spravidla do piatich minút," konkretizovala.
Nový rokovací poriadok okrem časových limitov na diskusiu a faktické poznámky poslancov otvára priestor pre diskutujúcich ku ktorémukoľvek bodu rokovania po vystúpeniach prihlásených poslancov. "Po nich môže predsedajúci v rámci diskusie udeliť slovo ktorémukoľvek prítomnému obyvateľovi, avšak výhradne k prerokúvanému bodu rokovania v trvaní maximálne dve minúty. Predsedajúci má právo usmerniť diskutujúceho a ukončiť diskusný príspevok pokiaľ sa jeho príspevok netýka predmetného bodu, čo by malo viesť k plynulosti zasadnutia," doplnila Paulínyová.
Poriadok má po novom i prílohu pripomienkový hárok, ktorý presne definuje postup pripomienkovania dokumentov verejnosťou a poslancami z dôvodu ich jednoduchšieho spracovania. Pripomienky bude možné zasielať písomne aj elektronicky.
Odpovede na otázky bude môcť radnica zaslať i písomne, ak jej zástupcovia nebudú môcť reagovať ihneď alebo rozsah otázky si vyžaduje komplexnejšie stanovisko. Odpoveď dostanú diskutujúci do 30 dní od doručenia písomného podnetu.
Samospráva plánuje obstarať i elektronické hlasovacie zariadenie s mikrofónmi a časomierou. "Predpokladané náklady sú vo výške približne 15.000 eur. Konečná suma bude známa po verejnom obstarávaní, ktoré mesto pripravuje," dodala hovorkyňa.
Aktualizácia rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva (MsZ) má podľa radnice sprehľadniť rokovanie poslaneckého zboru. Pomenúva a vysvetľuje všetky používané pojmy a výrazy, odstraňuje duplicitné výrazy a presné citácie zákona, aktualizuje procesy v súlade s praxou a spresňuje jednotlivé časti rokovania.
"Novinkou je pridanie nového článku, ktorý zavádza pravidlá bodu diskusia a odpovede na otázky poslancov a obyvateľov tak, aby nebol narušený plynulý priebeh zasadnutia," načrtla hovorkyňa mesta Jana Paulínyová.
Do rokovania radnica podľa nej zapracovala časové limity na diskusiu, či už pre poslancov v oblasti faktických pripomienok alebo ostatných diskutujúcich. "Samotní poslanci si schválili, že budú vystupovať v diskusii vecne a vyjadrovať sa jasne k predmetnému bodu. Dĺžka vystúpenia poslanca v diskusii je spravidla do piatich minút," konkretizovala.
Nový rokovací poriadok okrem časových limitov na diskusiu a faktické poznámky poslancov otvára priestor pre diskutujúcich ku ktorémukoľvek bodu rokovania po vystúpeniach prihlásených poslancov. "Po nich môže predsedajúci v rámci diskusie udeliť slovo ktorémukoľvek prítomnému obyvateľovi, avšak výhradne k prerokúvanému bodu rokovania v trvaní maximálne dve minúty. Predsedajúci má právo usmerniť diskutujúceho a ukončiť diskusný príspevok pokiaľ sa jeho príspevok netýka predmetného bodu, čo by malo viesť k plynulosti zasadnutia," doplnila Paulínyová.
Poriadok má po novom i prílohu pripomienkový hárok, ktorý presne definuje postup pripomienkovania dokumentov verejnosťou a poslancami z dôvodu ich jednoduchšieho spracovania. Pripomienky bude možné zasielať písomne aj elektronicky.
Odpovede na otázky bude môcť radnica zaslať i písomne, ak jej zástupcovia nebudú môcť reagovať ihneď alebo rozsah otázky si vyžaduje komplexnejšie stanovisko. Odpoveď dostanú diskutujúci do 30 dní od doručenia písomného podnetu.
Samospráva plánuje obstarať i elektronické hlasovacie zariadenie s mikrofónmi a časomierou. "Predpokladané náklady sú vo výške približne 15.000 eur. Konečná suma bude známa po verejnom obstarávaní, ktoré mesto pripravuje," dodala hovorkyňa.