Projekt optimalizácie MHD ruší všetky doteraz zaužívané autobusové linky.
Autor TASR
Trnava 24. júla (TASR) – Nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trnave, ktorá nadobudne platnosť od augusta, je systém otvorený pripomienkam cestujúcej verejnosti. Do 10. septembra môže posielať svoje podnety a požiadavky na mestský úrad.
Radnica ich spolu so spracovateľmi projektu vyhodnotí a relevantné zapracuje tak, aby MHD v mohla v novej podobe začať definitívne slúžiť Trnavčanom od októbra.
Projekt optimalizácie MHD ruší všetky doteraz zaužívané autobusové linky. Namiesto nich zavádza šesť nosných liniek, ktoré zabezpečia prepravu najmä na trasách z bydliska na pracovisko a v špičkových obdobiach budú chodiť každých 20 minút. Ďalej bude fungovať šesť doplnkových liniek, ktorých úlohou bude spojiť okrajové časti mesta s centrom a zároveň sa na prestupových miestach napojiť na nosné linky. V čase školského vyučovania budú premávať aj nové školské linky spájajúce všetky stredné školy v meste, ktoré ale môžu využívať aj bežní cestujúci. Informácie o novej podobe MHD dostali v uplynulých dňoch do schránok všetky domácnosti v Trnave.
Nové autobusové zastávky
V meste vybudovali niekoľko nových autobusových zastávok a pribudla aj linka vedúca k obchodným reťazcom v smere na automobilku. Novinkou je prestup na linkách do 50 minút zadarmo, nástup cez stredné dvere pre vlastníkov čipových kariet, nový výmer cestovného s vyššími sadzbami a ešte o niečo vyššie cestovné na linkách do susediacich obcí Biely Kostol a Hrnčiarovce nad Parnou.
Projekt optimalizácie MHD začali pre Trnavu pripravovať Milan Skýva a Dušan Dubravický zo spoločnosti s r. o. DIC Bratislava už v roku 2009. "Cieľom bola racionalizácia a odbúranie duplicity v niektorých smeroch a tých spojov, ktorými cestujúci málo cestovali," uviedol Skýva.
Využiteľnosť MHD v meste je vo všeobecnosti na nižšej úrovni, ako by si samospráva, ktorá MHD dotuje vo verejnom záujme, priala. Od roku 2009 klesla využiteľnosť zhruba o 4,8 %, keď sa za týždeň pred troma rokmi prepravilo asi 78.000 Trnavčanov a teraz 74.000. Mesto má vyčlenených pre prepravcu v tomto roku 1 milión eur, podľa viceprimátorky Kvetoslavy Tibenskej sa môže suma zvýšiť.
Dôležitou myšlienkou projektu je čo najviac zvýšiť počet držiteľov čipových kariet, ktorí budú oproti ostatným cestujúcim zvýhodnení.
Radnica ich spolu so spracovateľmi projektu vyhodnotí a relevantné zapracuje tak, aby MHD v mohla v novej podobe začať definitívne slúžiť Trnavčanom od októbra.
Projekt optimalizácie MHD ruší všetky doteraz zaužívané autobusové linky. Namiesto nich zavádza šesť nosných liniek, ktoré zabezpečia prepravu najmä na trasách z bydliska na pracovisko a v špičkových obdobiach budú chodiť každých 20 minút. Ďalej bude fungovať šesť doplnkových liniek, ktorých úlohou bude spojiť okrajové časti mesta s centrom a zároveň sa na prestupových miestach napojiť na nosné linky. V čase školského vyučovania budú premávať aj nové školské linky spájajúce všetky stredné školy v meste, ktoré ale môžu využívať aj bežní cestujúci. Informácie o novej podobe MHD dostali v uplynulých dňoch do schránok všetky domácnosti v Trnave.
Nové autobusové zastávky
V meste vybudovali niekoľko nových autobusových zastávok a pribudla aj linka vedúca k obchodným reťazcom v smere na automobilku. Novinkou je prestup na linkách do 50 minút zadarmo, nástup cez stredné dvere pre vlastníkov čipových kariet, nový výmer cestovného s vyššími sadzbami a ešte o niečo vyššie cestovné na linkách do susediacich obcí Biely Kostol a Hrnčiarovce nad Parnou.
Projekt optimalizácie MHD začali pre Trnavu pripravovať Milan Skýva a Dušan Dubravický zo spoločnosti s r. o. DIC Bratislava už v roku 2009. "Cieľom bola racionalizácia a odbúranie duplicity v niektorých smeroch a tých spojov, ktorými cestujúci málo cestovali," uviedol Skýva.
Využiteľnosť MHD v meste je vo všeobecnosti na nižšej úrovni, ako by si samospráva, ktorá MHD dotuje vo verejnom záujme, priala. Od roku 2009 klesla využiteľnosť zhruba o 4,8 %, keď sa za týždeň pred troma rokmi prepravilo asi 78.000 Trnavčanov a teraz 74.000. Mesto má vyčlenených pre prepravcu v tomto roku 1 milión eur, podľa viceprimátorky Kvetoslavy Tibenskej sa môže suma zvýšiť.
Dôležitou myšlienkou projektu je čo najviac zvýšiť počet držiteľov čipových kariet, ktorí budú oproti ostatným cestujúcim zvýhodnení.