V posledných mesiacoch prešla viacerými vizuálnymi zmenami, pričom stavenisko odovzdali zhotoviteľovi stavby pred viac ako rokom. Projekt si vyžiadal viac ako tri milióny eur.
Autor TASR
,aktualizované Spišská Nová Ves 16. októbra (TASR) – Obyvatelia i návštevníci Spišskej Novej Vsi sa po roku prác dočkali novej železničnej stanice. Hovorca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Michal Lukáč informoval o tom, že v posledných mesiacoch prešla viacerými vizuálnymi zmenami, pričom stavenisko odovzdali zhotoviteľovi stavby pred viac ako rokom. Projekt si vyžiadal viac ako tri milióny eur.
„Všetky úpravy na budovách sa uskutočňovali za plnej prevádzky železničnej stanice s minimálnymi obmedzeniami cestujúcich. Do definitívnej kolaudácie ostáva už len niekoľko dní,“ uviedol hovorca. Hlavným dôvodom rekonštrukčných prác bolo vylepšenie stavebno-technických podmienok železničnej stanice, zlepšenie pracovných podmienok pre zamestnancov ŽSR a Železničnej spoločnosti Slovensko, ale aj zvýšenie komfortu cestujúcej verejnosti.
Počas roka sa tak podarilo zatepliť celý objekt stanice, vymenili sa strešná krytina, žľaby, zvody, okná, vonkajšie i vnútorné dvere, celý objekt sa odizoloval, vymenili sa rozvody vody aj kanalizácie, upravili sa všetky vnútorné steny a stropy a vymenili sa podlahy. „Rekonštrukcia sa dotkla aj externého prostredia. Na perónových prístreškoch sa vymenili plechová skorodovaná krytina, drevené prvky, zábradlia, dlažby a náter drevených a klampiarskych konštrukcií,“ dodal Lukáč s tým, že v rámci elektroinštalácie sa kompletne vymenili rozvody a zariadenia, ako aj bleskozvod na streche.
V rámci realizácie projektu sa myslelo aj na skvalitnenie služieb pre cestujúcich. Vybudoval sa tak hlasový a vizuálny informačný systém, ktorý ich bude informovať o príchodoch a odchodoch vlakov či prípadných meškaniach. „Rekonštrukcia sa dotkla aj okolia stanice, kde sa zrekonštruovali spevnené plochy, na ktorých v budúcnosti pribudnú nové parkovacie plochy. Prestavba preto zahŕňala aj prekrytie výsypných jám medzi 7. a 9. koľajou, ktoré sa nachádzali v blízkosti pohybu osôb k pripravovanému parkovisku,“ upozornil na to hovorca ŽSR.
Rekonštrukciu financovali železnice z vlastných zdrojov v objeme takmer 3,3 milióna eur. Zmodernizovaná budova bude skolaudovaná do konca októbra tohto roka.
„Všetky úpravy na budovách sa uskutočňovali za plnej prevádzky železničnej stanice s minimálnymi obmedzeniami cestujúcich. Do definitívnej kolaudácie ostáva už len niekoľko dní,“ uviedol hovorca. Hlavným dôvodom rekonštrukčných prác bolo vylepšenie stavebno-technických podmienok železničnej stanice, zlepšenie pracovných podmienok pre zamestnancov ŽSR a Železničnej spoločnosti Slovensko, ale aj zvýšenie komfortu cestujúcej verejnosti.
Počas roka sa tak podarilo zatepliť celý objekt stanice, vymenili sa strešná krytina, žľaby, zvody, okná, vonkajšie i vnútorné dvere, celý objekt sa odizoloval, vymenili sa rozvody vody aj kanalizácie, upravili sa všetky vnútorné steny a stropy a vymenili sa podlahy. „Rekonštrukcia sa dotkla aj externého prostredia. Na perónových prístreškoch sa vymenili plechová skorodovaná krytina, drevené prvky, zábradlia, dlažby a náter drevených a klampiarskych konštrukcií,“ dodal Lukáč s tým, že v rámci elektroinštalácie sa kompletne vymenili rozvody a zariadenia, ako aj bleskozvod na streche.
V rámci realizácie projektu sa myslelo aj na skvalitnenie služieb pre cestujúcich. Vybudoval sa tak hlasový a vizuálny informačný systém, ktorý ich bude informovať o príchodoch a odchodoch vlakov či prípadných meškaniach. „Rekonštrukcia sa dotkla aj okolia stanice, kde sa zrekonštruovali spevnené plochy, na ktorých v budúcnosti pribudnú nové parkovacie plochy. Prestavba preto zahŕňala aj prekrytie výsypných jám medzi 7. a 9. koľajou, ktoré sa nachádzali v blízkosti pohybu osôb k pripravovanému parkovisku,“ upozornil na to hovorca ŽSR.
Rekonštrukciu financovali železnice z vlastných zdrojov v objeme takmer 3,3 milióna eur. Zmodernizovaná budova bude skolaudovaná do konca októbra tohto roka.