Kontrakt sa týkal 20 osobných vozidiel, ktoré predchádzajúce vedenie obstaralo so spoločnosťou B2B prostredníctvom rámcovej zmluvy o prenájme áut na štyri roky alebo do vyčerpania limitu 415.000 eur.
Autor TASR
Bratislava 3. októbra (TASR) – Bratislavská mestská spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) k 30. septembra 2019 vrátila všetky vozidlá, ktoré mala prenajaté v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní. Zároveň uzatvorila dohodu o vyrovnaní k danej zmluve. OLO o tom informovalo prostredníctvom tlačovej správy.
Kontrakt sa týkal 20 osobných vozidiel, ktoré predchádzajúce vedenie obstaralo so spoločnosťou B2B prostredníctvom rámcovej zmluvy o prenájme áut na štyri roky alebo do vyčerpania limitu 415.000 eur. Kontrolóri Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) zistili pri tendri pochybenia a uložili mestskej firme pokutu. Súčasný manažment priznal chyby, súhlasí aj s pokutou, pričom chce využiť inštitút zníženia sankcie o polovicu a zaplatiť 12.450 eur.
Vedenie mestskej spoločnosti sa zároveň dištancuje od podobných praktík, ktoré boli sankcionované, a avizuje, že prenájom vozidiel pre potreby spoločnosti bude riešiť transparentne. "Na základe vnútorného auditu, zameraného na efektívnosť a hospodárnosť využívania osobných vozidiel, určí spoločnosť nevyhnutný počet vozidiel, ktoré sú potrebné na zabezpečenie prevádzky, pričom pri ich obstarávaní bude postupovať striktne v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní a v úzkej spolupráci s hlavným mestom,“ povedal nový predseda predstavenstva spoločnosti Martin Maslák.
Predstavitelia spoločnosti postup deklarovali aj pred poslancami Bratislavy na septembrovom zasadnutí (26. 9.) mestského zastupiteľstva (MsZ).
Kontrakt sa týkal 20 osobných vozidiel, ktoré predchádzajúce vedenie obstaralo so spoločnosťou B2B prostredníctvom rámcovej zmluvy o prenájme áut na štyri roky alebo do vyčerpania limitu 415.000 eur. Kontrolóri Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) zistili pri tendri pochybenia a uložili mestskej firme pokutu. Súčasný manažment priznal chyby, súhlasí aj s pokutou, pričom chce využiť inštitút zníženia sankcie o polovicu a zaplatiť 12.450 eur.
Vedenie mestskej spoločnosti sa zároveň dištancuje od podobných praktík, ktoré boli sankcionované, a avizuje, že prenájom vozidiel pre potreby spoločnosti bude riešiť transparentne. "Na základe vnútorného auditu, zameraného na efektívnosť a hospodárnosť využívania osobných vozidiel, určí spoločnosť nevyhnutný počet vozidiel, ktoré sú potrebné na zabezpečenie prevádzky, pričom pri ich obstarávaní bude postupovať striktne v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní a v úzkej spolupráci s hlavným mestom,“ povedal nový predseda predstavenstva spoločnosti Martin Maslák.
Predstavitelia spoločnosti postup deklarovali aj pred poslancami Bratislavy na septembrovom zasadnutí (26. 9.) mestského zastupiteľstva (MsZ).