Zmenu termínu spôsobili okolnosti súvisiace s pandémiou koronavírusu a oneskorenie dodávok stavebného materiálu.
Autor Teraz.sk
Banská Bystrica 7. marca (Teraz.sk) - Vplyvom pandémie a komplikovanej situácie v celom stavebnom sektore sa odložilo aj otvorenie Interpolis Office Center v Banskej Bystrici. Pôvodne sa mala nadčasová administratívna budova v srdci Slovenska otvoriť v decembri 2021, novým termínom je jar 2022.
Zmenu termínu spôsobili okolnosti súvisiace s pandémiou koronavírusu a oneskorenie dodávok stavebného materiálu. „Dochádzalo aj k situáciám, keď dodávatelia neboli schopní dodať už objednaný materiál, čo bolo spôsobené predovšetkým rastom cien stavebného materiálu, ktorý v niektorých prípadoch zdražel o stovky percent. Išlo predovšetkým o materiál ako hliník, oceľ, rôzne druhy kovov, drevo, ale aj vysoké ceny ropy a s nimi súvisiaca preprava,“ vysvetľuje oneskorenie ukončenia stavby projektový manažér Interpolis Office Center Michal Filip.
V rámci projektu nastali zmeny, upravil sa harmonogram stavebných prác a autori pružne reagovali aj na novovzniknuté potreby, ktoré sa ukázali ako žiadúce až počas pandémie. „Čo sa týka finalizácie interiérov, nájomníci si budú môcť vybrať dokončenie interiéru a jeho rozloženie podľa vlastných predstáv a potrieb. Aj v týchto požiadavkách, samozrejme, došlo k zmene, keďže pandémia so sebou priniesla iné štandardy toho, ako by mali administratívne priestory po stránke bezpečnosti a ochrany zdravia vyzerať, čomu projekt prispôsobujeme,“ dodáva Filip. Momentálne je zazmluvnených viac ako polovica administratívnych priestorov.
Priestory na prízemní, určené pre obchod a bistro, sú už takmer obsadené, rovnako tak viacero podlaží vrátane najvyššieho na 12. poschodí. Terasa na streche bude prístupná pre všetkých nájomníkov budovy. Vybudovala sa aj zelená strecha, ktorá má okrem estetickej funkcie aj mnoho ďalších benefitov. V lete bude budovu ochladzovať, v zime minimalizuje tepelné straty. Zelená strecha redukuje hluk a je domovom pre hmyz či drobné živočíchy. Rastliny prispejú k lepšej kvalite ovzdušia a tiež pohlcujú oxid uhličitý a toxíny. Momentálne prebiehajú dokončovacie práce v celom objekte, rovnako tak aj úpravy okolia.
Zmenu termínu spôsobili okolnosti súvisiace s pandémiou koronavírusu a oneskorenie dodávok stavebného materiálu. „Dochádzalo aj k situáciám, keď dodávatelia neboli schopní dodať už objednaný materiál, čo bolo spôsobené predovšetkým rastom cien stavebného materiálu, ktorý v niektorých prípadoch zdražel o stovky percent. Išlo predovšetkým o materiál ako hliník, oceľ, rôzne druhy kovov, drevo, ale aj vysoké ceny ropy a s nimi súvisiaca preprava,“ vysvetľuje oneskorenie ukončenia stavby projektový manažér Interpolis Office Center Michal Filip.
V rámci projektu nastali zmeny, upravil sa harmonogram stavebných prác a autori pružne reagovali aj na novovzniknuté potreby, ktoré sa ukázali ako žiadúce až počas pandémie. „Čo sa týka finalizácie interiérov, nájomníci si budú môcť vybrať dokončenie interiéru a jeho rozloženie podľa vlastných predstáv a potrieb. Aj v týchto požiadavkách, samozrejme, došlo k zmene, keďže pandémia so sebou priniesla iné štandardy toho, ako by mali administratívne priestory po stránke bezpečnosti a ochrany zdravia vyzerať, čomu projekt prispôsobujeme,“ dodáva Filip. Momentálne je zazmluvnených viac ako polovica administratívnych priestorov.
Priestory na prízemní, určené pre obchod a bistro, sú už takmer obsadené, rovnako tak viacero podlaží vrátane najvyššieho na 12. poschodí. Terasa na streche bude prístupná pre všetkých nájomníkov budovy. Vybudovala sa aj zelená strecha, ktorá má okrem estetickej funkcie aj mnoho ďalších benefitov. V lete bude budovu ochladzovať, v zime minimalizuje tepelné straty. Zelená strecha redukuje hluk a je domovom pre hmyz či drobné živočíchy. Rastliny prispejú k lepšej kvalite ovzdušia a tiež pohlcujú oxid uhličitý a toxíny. Momentálne prebiehajú dokončovacie práce v celom objekte, rovnako tak aj úpravy okolia.