Od júla sa tam totiž zmenil dopravný režim, ktorý im zakazuje odstaviť auto na chodníku, aj keď na ňom nechajú 1,5-metrový priestor.
Autor TASR
Bratislava 15. júla (TASR) - V okolí bratislavského nákupného centra Eurovea už vodiči nesmú zaparkovať na chodníkoch. Od júla sa tam totiž zmenil dopravný režim, ktorý im zakazuje odstaviť auto na chodníku, aj keď na ňom nechajú 1,5-metrový priestor. Mesto chcelo takto zjednotiť dopravné značenia v lokalite aj vytvoriť viac miesta pre chodcov i cyklistov.
"K nákupnému centru prúdia tisíce chodcov denne. Doteraz boli akoby vytláčaní na okraj, všade na priľahlých chodníkoch parkovali autá," vysvetľuje poradca primátora Michal Feik. Pripomína, že nákupné centrum pritom ponúka podzemné parkoviská na tri hodiny bezplatne. Chodníky tak mesto chcelo chodcom vrátiť.
Parkovanie na chodníkoch sa ruší v trojuholníku Dostojevského rad – Pribinova – Olejkárska, a to vrátane Krupkovej ulice. Odstaviť auto je dovolené len na vyhradených miestach, tie patria taxíkom. Maximálnu povolenú rýchlosť v lokalite zároveň obmedzili na 30 kilometrov za hodinu. Vodiča, ktorý vstúpi do zóny, na zmenu parkovania na všetkých vjazdoch upozorní dopravná značka.
Vodičov podľa Feika za porušovanie zákazu zatiaľ nesankcionujú, ale len upozorňujú lístočkami. "V ďalšej fáze ale mestská polícia pristúpi priamo k sankciám, teda k osádzaniu papúč alebo odťahovaniu vozidiel," podotkol.
Nový režim organizácie dopravy vychádza zo spoločného návrhu hlavného mesta, Krajského dopravného inšpektorátu aj Mestskej polície.
Mesto chce takto vytvoriť i priestor pre plánovanú cyklotrasu, ktorej výstavba sa má začať v priebehu leta. Po ukončení výstavby električkovej trate do Petržalky by mala pred Umelkou vzniknúť tiež nová zastávka mestskej hromadnej dopravy.
"K nákupnému centru prúdia tisíce chodcov denne. Doteraz boli akoby vytláčaní na okraj, všade na priľahlých chodníkoch parkovali autá," vysvetľuje poradca primátora Michal Feik. Pripomína, že nákupné centrum pritom ponúka podzemné parkoviská na tri hodiny bezplatne. Chodníky tak mesto chcelo chodcom vrátiť.
Parkovanie na chodníkoch sa ruší v trojuholníku Dostojevského rad – Pribinova – Olejkárska, a to vrátane Krupkovej ulice. Odstaviť auto je dovolené len na vyhradených miestach, tie patria taxíkom. Maximálnu povolenú rýchlosť v lokalite zároveň obmedzili na 30 kilometrov za hodinu. Vodiča, ktorý vstúpi do zóny, na zmenu parkovania na všetkých vjazdoch upozorní dopravná značka.
Vodičov podľa Feika za porušovanie zákazu zatiaľ nesankcionujú, ale len upozorňujú lístočkami. "V ďalšej fáze ale mestská polícia pristúpi priamo k sankciám, teda k osádzaniu papúč alebo odťahovaniu vozidiel," podotkol.
Nový režim organizácie dopravy vychádza zo spoločného návrhu hlavného mesta, Krajského dopravného inšpektorátu aj Mestskej polície.
Mesto chce takto vytvoriť i priestor pre plánovanú cyklotrasu, ktorej výstavba sa má začať v priebehu leta. Po ukončení výstavby električkovej trate do Petržalky by mala pred Umelkou vzniknúť tiež nová zastávka mestskej hromadnej dopravy.