Technológia by mala mestským policajtom umožniť zrýchliť proces monitoringu, skontrolovať väčší počet vozidiel.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TASR) – Kontrolovanie pravidiel celomestskej parkovacej politiky by hlavné mesto mohlo v budúcnosti vykonávať aj prostredníctvom inteligentných monitorovacích vozidiel. V najbližšom období bude technológiu online kontroly Bratislava testovať v zriadených rezidenčných zónach Starého Mesta. O podrobnostiach hovorili na štvrtkovom tlačovom brífingu zástupcovia mesta, bratislavskej mestskej polície i spoločnosti, ktorá mestu pro bono poskytne systém na testovanie.
Viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová pripomenula, že úspech schválenej parkovacej politiky bude výrazne závisieť na schopnosti monitorovať jej dodržiavanie a postihovať priestupky. "Technológia, ktorú vyskúšame, je jeden z možných nástrojov, ako to dosiahnuť," uviedla námestníčka primátora, zodpovedná za oblasť dopravy.
Technológia by mala mestským policajtom umožniť zrýchliť proces monitoringu, skontrolovať väčší počet vozidiel. "Monitorovacie vozidlo CamCar prechádza lokalitami a kontroluje EČV zaparkovaných áut, pričom systém vygeneruje tie, ktoré v danej zóne parkujú neoprávnene,“ vysvetlil Daniel Bedňarík zo spoločnosti FT Technologies, ktorá monitorovacie vozidlo na skúšku poskytne.
Náčelník bratislavskej Mestskej polície (MsP) Marek Gajdoš poukázal na to, že testovanú technológiu už úspešne využívajú v Trenčíne. Verí, že i Bratislava bude mať rovnakú pozitívnu skúsenosť. "Využitie tohto systému by malo viesť k výraznému zvýšeniu efektivity našej práce," zdôraznil Gajdoš. "V kombinácii s využitím inštitútu objektívnej zodpovednosti si dovoľujem odhadnúť, že by sa efektivita mohla zvýšiť stonásobne,“ povedal, narážajúc aj na fakt, že pri využití technológie na monitoring parkovacích pravidiel sa hliadky mestskej polície budú môcť zamerať na inú činnosť súvisiacu so zabezpečovaním verejného poriadku v meste.
V prípade, že sa technológia počas testovacej doby osvedčí, Bratislava bude zvažovať riadne obstaranie tohto systému a jeho využívanie pri postupnom zavádzaní celomestskej parkovacej politiky. Jej zásady schválili poslanci v Bratislave na konci júna, priamo v praxi majú byť aplikované od roku 2021.
Viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová pripomenula, že úspech schválenej parkovacej politiky bude výrazne závisieť na schopnosti monitorovať jej dodržiavanie a postihovať priestupky. "Technológia, ktorú vyskúšame, je jeden z možných nástrojov, ako to dosiahnuť," uviedla námestníčka primátora, zodpovedná za oblasť dopravy.
Technológia by mala mestským policajtom umožniť zrýchliť proces monitoringu, skontrolovať väčší počet vozidiel. "Monitorovacie vozidlo CamCar prechádza lokalitami a kontroluje EČV zaparkovaných áut, pričom systém vygeneruje tie, ktoré v danej zóne parkujú neoprávnene,“ vysvetlil Daniel Bedňarík zo spoločnosti FT Technologies, ktorá monitorovacie vozidlo na skúšku poskytne.
Náčelník bratislavskej Mestskej polície (MsP) Marek Gajdoš poukázal na to, že testovanú technológiu už úspešne využívajú v Trenčíne. Verí, že i Bratislava bude mať rovnakú pozitívnu skúsenosť. "Využitie tohto systému by malo viesť k výraznému zvýšeniu efektivity našej práce," zdôraznil Gajdoš. "V kombinácii s využitím inštitútu objektívnej zodpovednosti si dovoľujem odhadnúť, že by sa efektivita mohla zvýšiť stonásobne,“ povedal, narážajúc aj na fakt, že pri využití technológie na monitoring parkovacích pravidiel sa hliadky mestskej polície budú môcť zamerať na inú činnosť súvisiacu so zabezpečovaním verejného poriadku v meste.
V prípade, že sa technológia počas testovacej doby osvedčí, Bratislava bude zvažovať riadne obstaranie tohto systému a jeho využívanie pri postupnom zavádzaní celomestskej parkovacej politiky. Jej zásady schválili poslanci v Bratislave na konci júna, priamo v praxi majú byť aplikované od roku 2021.