Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

Päť slovenských miest získalo 16.000 eur na rekreačné projekty

Ferratum Foto: Ferratum

Jedným z nich je mesto Martin, ktoré získalo finančnú podporu 3500 eur na úpravu priestoru bývalých vojenských skladov.

Banská Bystrica 2. apríla (TASR) – Program Pohoda za mestom, ktorý vyhlásila banskobystrická Nadácia Ekopolis spoločne s partnerom programu, spoločnosťou Heineken Slovensko, spomedzi 39 žiadostí vybral päť miest, ktorým pôjde spolu 16.000 eur na úpravu rekreačných priestorov.

Jedným z nich je mesto Martin, ktoré získalo finančnú podporu 3500 eur na úpravu priestoru bývalých vojenských skladov. "Je mi nesmiernou cťou, že Nadácia Ekopolis sa rozhodla tretíkrát podporiť ďalší náš projekt. Areál už niekoľko rokov dokazuje, že je obľúbeným a perspektívnym miestom, do ktorého sa oplatí investovať. Som si istý, že vďaka tejto finančnej podpore bude ešte atraktívnejším miestom rozličných stretnutí, podujatí a akcií pre všetkých Martinčanov," zhodnotil primátor Andrej Hrnčiar. Postupne pribudnú ihriská, altánky a ohniská. Martinčania upravia i zeleň a dosadia kríky.

Finančné prostriedky smerujú tiež do Banskej Bystrice na úpravu Záhrady – Centra nezávislej kultúry, do mestskej časti Levíc na obnovu priestoru okolo studne v Horši a tiež do Košíc.

V zázemí mesta Lučenec budú miestni športovci realizovať projekt Nordic walking nás spája. "Od roku 2013 rastie počet priaznivcov a členov Nordic Walking klubu. Dobrovoľníckou prácou sa staráme o údržbu a čistotu trás, ktoré slúžia všetkým obyvateľom k rekreačno-športovým aktivitám. Sme vďační za finančnú podporu, ktorú využijeme na doplnenie vybavenia, skrášlenie vybranej lokality a organizáciu športového podujatia pre obyvateľov," konštatoval Štefan Lieskovský, predseda združenia Budúcnosť je zdravý život. Upravené časti oddychových zón by mali začať slúžiť verejnosti do konca októbra tohto roka.

"Program Pohoda za mestom sa teší každým rokom väčšej popularite. Ľudia dobrovoľne prikladajú ruku k dielu, a spoločne tak pomáhajú vytvoriť priestor, ktorý im umožňuje rekreačné vyžitie vo svojom okolí," uviedla Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy Heineken Slovensko.