Počas výstavby sa vyskytli u zamestnancov prípady ochorenia COVID-19. Podľa generálneho riaditeľa NDS Juraja Tlapu zhotoviteľ dokázal výpadky nahradiť.
Autor TASR
,aktualizované Prešov 27. mája (TASR) – Po takmer roku vo štvrtok prerazili tunel Bikoš, ktorý je súčasťou 4,3 kilometra dlhého severného obchvatu mesta Prešov. Začína sa v napojení na diaľnicu D1 v mimoúrovňovej križovatke Prešov západ a končí sa v mimoúrovňovej križovatke Prešov sever s cestou I/68, ktorá zabezpečí vylúčenie tranzitu s centrálnej mestskej zóny. Motoristom ušetrí približne 10 minút.
"Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dokázala, že pri kvalitnom manažmente a riadení dokážu aj na Slovensku byť stavby, ktoré sú v súlade s harmonogramom. Kiežby sme takto stavali všade. Nemôže to skončiť prvou etapou severného obchvatu Prešova. Som presvedčený, že v najbližších týždňoch, možno mesiacoch, bude zahájená aj súťaž na druhú etapu severného obchvatu Prešova. Nemali sme dobré dáta, nevychádzala návratnosť tohto projektu, čiže spolu s Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP) a s Výskumným ústavom dopravným prepočítavame druhú etapu tak, aby sme ju mohli s čistým svedomím v lete korektne a kvalitne vysúťažiť, respektíve začať súťaž," uviedol minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) po štvrtkovom prerazení tunela.
Počas výstavby sa vyskytli u zamestnancov prípady ochorenia COVID-19. Podľa generálneho riaditeľa NDS Juraja Tlapu zhotoviteľ dokázal výpadky nahradiť. „Takže skutočne sme konkrétne na tomto tuneli v predtermíne. Je absolútne reálny termín jar 2023, že bude stavba hotová, sprevádzkovaná vrátane mostných objektov, všetkého,“ povedal Tlapa.
Zhotoviteľom R4 Prešov, severného obchvatu prvej etapy, ktorého súčasťou je tunel Bikoš, je Váhostav - SK a TuCon. Zmluvná cena predstavuje 142.876.816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
"Pred pár týždňami som na vláde predstavil harmonogram investičnej výstavby. Ja rešpektujem R4 ako súčasť koridoru Via Carpatia. Nesmieme ju stavať po úsekoch, lebo zmysel bude dávať len ako celok. Je to v harmonograme investičnej výstavby relatívne vysoko, ale asi uznáme všetci, že nemôže byť R4 skôr ako D1," povedal na margo výstavby celej R4 Doležal.
Podľa primátorky Prešova Andrey Turčanovej je doprava v Prešove celé roky veľmi kritická. "Naozaj som veľmi vítala, keď sa rozhodlo ministerstvo dopravy, že začne s D1 a následne, vlastne o dva roky neskôr, aj s R4. To, že už je prerazený tunel, je, si myslím, dobrý signál. Verím, že sa dočkáme dobudovania R4, ktorá je naozaj pre rozvoj regiónu, ale aj mesta Prešov, veľmi dôležitá a kľúčová,“ povedala Turčanová.
Na výstavbe úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh, ktorého súčasťou je tunel Prešov, sa pre výskyt ochorenia COVID-19 práce predĺžili.
"Práve dnes sme sa so zhotoviteľom dohodli, že pred samotným spustením do prevádzky včas oznámime deň D, aby sa občania mohli prejsť, korčuľovať, bicyklovať a zoznámiť so stavbou a v októbri sa jazdí v každom prípade," dodal generálny riaditeľ NDS Juraj Tlapa.
"Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dokázala, že pri kvalitnom manažmente a riadení dokážu aj na Slovensku byť stavby, ktoré sú v súlade s harmonogramom. Kiežby sme takto stavali všade. Nemôže to skončiť prvou etapou severného obchvatu Prešova. Som presvedčený, že v najbližších týždňoch, možno mesiacoch, bude zahájená aj súťaž na druhú etapu severného obchvatu Prešova. Nemali sme dobré dáta, nevychádzala návratnosť tohto projektu, čiže spolu s Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP) a s Výskumným ústavom dopravným prepočítavame druhú etapu tak, aby sme ju mohli s čistým svedomím v lete korektne a kvalitne vysúťažiť, respektíve začať súťaž," uviedol minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) po štvrtkovom prerazení tunela.
Počas výstavby sa vyskytli u zamestnancov prípady ochorenia COVID-19. Podľa generálneho riaditeľa NDS Juraja Tlapu zhotoviteľ dokázal výpadky nahradiť. „Takže skutočne sme konkrétne na tomto tuneli v predtermíne. Je absolútne reálny termín jar 2023, že bude stavba hotová, sprevádzkovaná vrátane mostných objektov, všetkého,“ povedal Tlapa.
Zhotoviteľom R4 Prešov, severného obchvatu prvej etapy, ktorého súčasťou je tunel Bikoš, je Váhostav - SK a TuCon. Zmluvná cena predstavuje 142.876.816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
"Pred pár týždňami som na vláde predstavil harmonogram investičnej výstavby. Ja rešpektujem R4 ako súčasť koridoru Via Carpatia. Nesmieme ju stavať po úsekoch, lebo zmysel bude dávať len ako celok. Je to v harmonograme investičnej výstavby relatívne vysoko, ale asi uznáme všetci, že nemôže byť R4 skôr ako D1," povedal na margo výstavby celej R4 Doležal.
Podľa primátorky Prešova Andrey Turčanovej je doprava v Prešove celé roky veľmi kritická. "Naozaj som veľmi vítala, keď sa rozhodlo ministerstvo dopravy, že začne s D1 a následne, vlastne o dva roky neskôr, aj s R4. To, že už je prerazený tunel, je, si myslím, dobrý signál. Verím, že sa dočkáme dobudovania R4, ktorá je naozaj pre rozvoj regiónu, ale aj mesta Prešov, veľmi dôležitá a kľúčová,“ povedala Turčanová.
Na výstavbe úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh, ktorého súčasťou je tunel Prešov, sa pre výskyt ochorenia COVID-19 práce predĺžili.
"Práve dnes sme sa so zhotoviteľom dohodli, že pred samotným spustením do prevádzky včas oznámime deň D, aby sa občania mohli prejsť, korčuľovať, bicyklovať a zoznámiť so stavbou a v októbri sa jazdí v každom prípade," dodal generálny riaditeľ NDS Juraj Tlapa.