Práce financoval kraj zo svojho rozpočtu v sume zhruba 908.500 eur.
Autor TASR
Zatín 10. septembra (TASR) - Košický samosprávny kraj (KSK) ukončil práce na sanácii obojstranného oporného múra na ceste III/3695 pri obci Zatín v okrese Trebišov. Úsek v pondelok (9. 9.) sprejazdnili v plnom profile. Informoval o tom Úrad KSK.
Nový oporný múr zvýšil stabilitu cesty aj komfort pri prejazde týmto úsekom. Práce financoval kraj zo svojho rozpočtu v sume zhruba 908.500 eur.
Termín rekonštrukcie sa podľa KSK predĺžil z dôvodu komplikácií, ktoré nastali na strane zhotoviteľa stavebných prác, aj nepredvídaných okolností.
"Úsek cesty pri obci Zatín bol niekoľko mesiacov úplne uzatvorený, obyvatelia ho obchádzali cez okolité obce. Z dôvodu zmien v projektovej dokumentácii sme museli nájsť nové technické riešenie zakladania stavby, práce navyše súviseli aj s prekládkou vodovodného potrubia či opatreniami na spevnenie poškodených častí pod mostným objektom," povedal predseda KSK Rastislav Trnka.
Pôvodný kamenný oporný múr bol značne poškodený, čo spôsobovalo prepad cestného telesa. Potrebná bola jeho komplexná rekonštrukcia.
KSK informoval, že nový oporný múr kopíruje polohu toho pôvodného, je tvorený 23 dilatačnými celkami a jeho celková dĺžka je 230 metrov. V rámci rekonštrukcie vybudovali základy oporného múra na mikropilótach a vybetónovali nový oporný múr vrátane železobetónových ríms. Odvodnenie múra tvoria uličné vpusty a odvodňovacie potrubia, zrealizované boli aj terénne úpravy a geodetické práce. V úseku osadili oceľové zvodidlá a pribudla aj nová vozovka.
Nový oporný múr zvýšil stabilitu cesty aj komfort pri prejazde týmto úsekom. Práce financoval kraj zo svojho rozpočtu v sume zhruba 908.500 eur.
Termín rekonštrukcie sa podľa KSK predĺžil z dôvodu komplikácií, ktoré nastali na strane zhotoviteľa stavebných prác, aj nepredvídaných okolností.
"Úsek cesty pri obci Zatín bol niekoľko mesiacov úplne uzatvorený, obyvatelia ho obchádzali cez okolité obce. Z dôvodu zmien v projektovej dokumentácii sme museli nájsť nové technické riešenie zakladania stavby, práce navyše súviseli aj s prekládkou vodovodného potrubia či opatreniami na spevnenie poškodených častí pod mostným objektom," povedal predseda KSK Rastislav Trnka.
Pôvodný kamenný oporný múr bol značne poškodený, čo spôsobovalo prepad cestného telesa. Potrebná bola jeho komplexná rekonštrukcia.
KSK informoval, že nový oporný múr kopíruje polohu toho pôvodného, je tvorený 23 dilatačnými celkami a jeho celková dĺžka je 230 metrov. V rámci rekonštrukcie vybudovali základy oporného múra na mikropilótach a vybetónovali nový oporný múr vrátane železobetónových ríms. Odvodnenie múra tvoria uličné vpusty a odvodňovacie potrubia, zrealizované boli aj terénne úpravy a geodetické práce. V úseku osadili oceľové zvodidlá a pribudla aj nová vozovka.