Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 27. december 2024Meniny má Filoména
< sekcia Regióny

Po zmenách zostane počet vypravovaných električiek približne rovnaký

Po úprave električkového tunela a trate pri hlavnej stanici by sa mali zmeny v električkovej doprave vrátiť späť.

Bratislava 16. marca (TASR) – Zmeny v organizácii električkovej dopravy, ktoré zavádza Dopravný podnik Bratislava (DPB) od pondelka 19. marca, nebudú mať vplyv na kapacitu električiek. Na dnešnom brífingu to uviedol riaditeľ úseku prevádzky a techniky DPB Bronislav Weigl.

"Kapacity ostávajú zachované, čiže celkový počet vypravovaných vozidiel bude približne rovnaký," vysvetlil Weigl. Dopravný podnik zruší niektoré električkové linky, zostávajúce však zahustí a niektorým predĺži trasu tak, aby nahradil vypustené linky.

"Zásadne sa zmení interval električiek. Doteraz premávali v 12-minútovom, odteraz budú premávať v 8-minútovom intervale," priblížil Weigl. Zmeny v električkovej doprave v hlavnom meste vyvolali podľa neho dve zásadné veci. A to uzatvorenie trate na hlavnú stanicu i  električkového tunela. "Doteraz sa všetky električky, ktoré smerovali z východu na západ mesta, stretávali v oblasti Kamenného námestia," opísal Weigl. Dopravný podnik tak čelil kritike, že linky takýmto zahustením v jednom bode nedokázali zabezpečovať pravidelnú a presnú dopravu. "Preto sme sa rozhodli pristúpiť k dvojlinkovému variantu," dodal Weigl.

Zrušené tak budú napríklad linky číslo 1, 11, 12 a 16. Linka číslo 15 bude mať skrátenú trasu po železničnú stanicu v Novom Meste a nové číslo 2, naopak, predĺžená bude trasa linky číslo 4, a to do Dúbravky. Linky číslo 5, 7 a 9 ostanú zachované. Dúbravku a Karlovu Ves s Račou tak bude spájať linka číslo 5, Karlovu Ves a Ružinov linka číslo 9, Nové Mesto s Karlovou Vsou linka číslo 4 a Raču s Ružinovom kombinovaná linka číslo 3+8.

Po úprave električkového tunela a trate pri hlavnej stanici by sa mali zmeny v električkovej doprave vrátiť späť. Avšak je možné, že si na ne cestujúci zvyknú a DPB sa rozhodne niektoré ponechať. "Uvidíme, ako prijmú cestujúci túto zmenu. Je však trendom aj v okolitých krajinách, že siete električiek bývajú jednoduchšie, s menším počtom liniek, no v hustejšom intervale," podotkol Weigl.