Rýchlocesta má odbremeniť od náporu áut súčasnú cestu prvej triedy, ktorá prechádza cez obce Pstruša a Detva.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 25. novembra (TASR) - Obyvatelia Podpoľania by sa už o dva roky mali v blízkosti svojich domovov plynule napájať na rýchlostnú cestu R2. Základný kameň výstavby nového úseku tejto cesty medzi Pstrušou, Detvou a Kriváňom dnes slávnostne poklepal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
"Je už najvyšší čas, aby aj tento región bol dopojený na sofistikovanejšiu infraštruktúru," povedal krátko potom TASR minister. "Táto rýchlostná cesta rozširuje možnosti pre región, ako je príchod nových investorov, ktorí pre to, aby prišli, potrebujú kvalitnú infraštruktúru," dodal. Stavať by sa malo začať v decembri. Výstavba má trvať dva roky.
Úsek sa začína mimoúrovňovou križovatkou pri Pstruši. Pokračuje údolím rieky Slatiny súbežne s cestou I/50 a železničnou traťou popri Detve k úpätiu vrchu Voliarky. Pokračuje na Kriváň, kde bude ukončený neúplnou mimoúrovňovou križovatkou.
Viac ako desať kilometrov dlhý úsek cesty postaví združenie stavebných firiem Strabag, Doprastav a Váhostav-SK za 177,96 milióna eur. Je to 78,5 percenta z predpokladanej sumy. Projekt bude spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava. Na stavbu získal štát prostriedky z fondov EÚ, časť hradí samotný štát.
Náročnosť stavby spočíva v tom, že sa na nej nachádza veľký počet dlhších mostných objektov. Na vyše desaťkilometrovom úseku bude 13 mostov a tri križovatky.
Rýchlostná cesta má odbremeniť od náporu áut súčasnú cestu prvej triedy, ktorá prechádza cez obce Pstruša a Detva. Táto lokalita je dlhodobo považovaná za nehodový úsek. Podľa Ľubomíra Palčáka, generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, dnes je na tejto ceste intenzita 15.000 vozidiel denne. "Po vybudovaní novej cesty sa očakáva, že 80 až 90 percent dopravy sa presunie na rýchlostnú komunikáciu," povedal TASR. Očakáva sa tiež, že sa výrazne zníži doposiaľ vysoký počet dopravných nehôd, ktorý je na ceste medzi Zvolenom a Detvou.
Národná dialničná spoločnosť (NDS) tendruje v týchto dňoch aj nadväzujúci, osemkilometrový úsek Pstruša - Zvolen. Na tomto úseku má byť sedem mostov, ten najdlhší, vedúci ponad rieku Slatinu, má mať 460 metrov. Predpokladané náklady na výstavbu sú 137 miliónov eur. Vedenie NDS očakáva, že súťaž bude ukončená ešte tento rok a výstavba sa začne onedlho potom. Celý, viac ako 18-kilometrový úsek by mal byť odovzdaný v decembri 2015.
"Je už najvyšší čas, aby aj tento región bol dopojený na sofistikovanejšiu infraštruktúru," povedal krátko potom TASR minister. "Táto rýchlostná cesta rozširuje možnosti pre región, ako je príchod nových investorov, ktorí pre to, aby prišli, potrebujú kvalitnú infraštruktúru," dodal. Stavať by sa malo začať v decembri. Výstavba má trvať dva roky.
Úsek sa začína mimoúrovňovou križovatkou pri Pstruši. Pokračuje údolím rieky Slatiny súbežne s cestou I/50 a železničnou traťou popri Detve k úpätiu vrchu Voliarky. Pokračuje na Kriváň, kde bude ukončený neúplnou mimoúrovňovou križovatkou.
Viac ako desať kilometrov dlhý úsek cesty postaví združenie stavebných firiem Strabag, Doprastav a Váhostav-SK za 177,96 milióna eur. Je to 78,5 percenta z predpokladanej sumy. Projekt bude spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava. Na stavbu získal štát prostriedky z fondov EÚ, časť hradí samotný štát.
Náročnosť stavby spočíva v tom, že sa na nej nachádza veľký počet dlhších mostných objektov. Na vyše desaťkilometrovom úseku bude 13 mostov a tri križovatky.
Rýchlostná cesta má odbremeniť od náporu áut súčasnú cestu prvej triedy, ktorá prechádza cez obce Pstruša a Detva. Táto lokalita je dlhodobo považovaná za nehodový úsek. Podľa Ľubomíra Palčáka, generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, dnes je na tejto ceste intenzita 15.000 vozidiel denne. "Po vybudovaní novej cesty sa očakáva, že 80 až 90 percent dopravy sa presunie na rýchlostnú komunikáciu," povedal TASR. Očakáva sa tiež, že sa výrazne zníži doposiaľ vysoký počet dopravných nehôd, ktorý je na ceste medzi Zvolenom a Detvou.
Národná dialničná spoločnosť (NDS) tendruje v týchto dňoch aj nadväzujúci, osemkilometrový úsek Pstruša - Zvolen. Na tomto úseku má byť sedem mostov, ten najdlhší, vedúci ponad rieku Slatinu, má mať 460 metrov. Predpokladané náklady na výstavbu sú 137 miliónov eur. Vedenie NDS očakáva, že súťaž bude ukončená ešte tento rok a výstavba sa začne onedlho potom. Celý, viac ako 18-kilometrový úsek by mal byť odovzdaný v decembri 2015.