Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 24. december 2024Meniny má Adam a Eva
< sekcia Regióny

V Prešovskom kraji už v tejto sezóne zomreli dvaja motocyklisti

Ilustračné foto. Foto: TASR/Roman Hanc

Ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov je stav vozovky. Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj na spôsob vedenia.

Prešov 5. júna (TASR) – V Prešovskom kraji už v tejto sezóne zaznamenala polícia dve obete z radov motocyklistov. Po zlepšení počasia totiž vyšli na cesty aj oni a podľa hovorcu Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Daniela Džobanika si často neuvedomujú, že patria k najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky.

„Najviac účastníkov v cestnej premávke je v týchto dňoch, kedy škaredé počasie vystriedalo pekné. Vtedy na cesty vo väčšom počte vyrážajú aj motocyklisti. Žiaľ, nie všetci dôjdu do svojho cieľa. To sa stalo aj 19. mája na rovnej ceste vo Svidníku, kde po náraze do osobného auta zomrel 24-ročný motocyklista. Podobným prípadom je i tragická nehoda v obci Bartošovce v okrese Bardejov, kde 29. mája narazil 46-ročný vodič štvorkolky do telekomunikačného stĺpa a keďže nemal na hlave prilbu, podľahol smrteľným zraneniam hlavy,“ povedal hovorca.

Podobná, ale nie smrteľná nehoda sa stala aj 9. mája v Lipanoch, kde dokonca vodičke skútra namerali v dychu 1,85 promile alkoholu, no našťastie ona aj spolujazdkyňa skončili len s ľahkými zraneniami.

Podľa Džobanika by si motocyklisti mali uvedomiť, že stret s autom alebo pevnou prekážkou končí vo väčšine prípadov smrťou alebo ťažkým zranením motocyklistu a nemali by preceňovať svoje schopnosti a podceňovať riziká.

„Porušenie povinností vodiča patrí k druhej najčastejšej príčine dopravných nehôd motocyklistov. Sem patrí aj povinnosť počas jazdy používať na hlave riadne upevnenú ochrannú prilbu určenú pre motocyklistov. Pokuta za jazdu bez riadne upevnenej prilby slúži v prvom rade na ochranu motocyklistu, nie na samoúčelné sankcie dopravnej polície. Vodič alebo spolujazdec na motorke má výrazne menšie množstvo ochranných bezpečnostných prvkov, a práve preto je číre bláznovstvo nepoužívať ani to malé množstvo, ktoré ho môže ochrániť. Vhodné oblečenie s reflexnými prvkami, pevná obuv a rukavice sú nutnosťou. Avšak ani najlepšia výbava nie je zárukou bezpečného návratu, pokiaľ motocyklista vedie svoj motocykel riskantne,“ vysvetľuje hovorca.