"Nový grafikon ruší šesť liniek, o ktoré nebol reálny záujem cestujúcich. Naopak, posilňuje sa doprava na dvanástich linkách," povedal hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Autor TASR
Prešov 28. augusta (TASR) - Zastupiteľstvo Prešovského samosprávneho kraja (PSK) dnes prijalo uznesenie, ktorým vyjadrilo nesúhlas s novým návrhom grafikonu vlakovej dopravy na Slovensku. Zmeny na železniciach v oblasti prepravy osôb by mali vstúpiť do platnosti na sklonku tohto roka.
"Poslanci prijali uznesenie v znení, že zastupiteľstvo PSK sa oboznámilo s návrhom grafikonu vlakovej dopravy pre roky 2012 a 2013 a nesúhlasí s uvedeným návrhom grafikonu. Zastupiteľstvo PSK zároveň žiada Železničnú spoločnosť Slovensko a ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o zachovanie hustoty vlakových spojov v Prešovskom kraji na úrovni súčasného grafikonu," uviedla pre TASR hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková.
Ako dodala, počas zasadnutia krajského parlamentu dnes vystúpil aj jeden z iniciátorov petície za zachovanie doterajšej hustoty vlakov v kraji, občiansky aktivista Jozef Róbert Šmigalla. Poslancov informoval o tom, že k dnešnému dňu sa pod petíciu podpísalo 8230 ľudí, pričom podpisovanie petičných hárkov naďalej prebieha.
"Petícia sa uzavrie v piatok (31.8.) a následne bude predložená ministerstvu dopravy," podotkla Fitzeková. Zároveň dodala, že poslanci PSK v rámci schváleného uznesenia budú podporovať zachovanie doterajšieho vlakového spojenia Prešov - Bratislava cez Zvolen a zavedenie priameho vlakového spojenia na trati Prešov - Bratislava cez Žilinu.
PSK adresoval ministerstvu dopravy na margo nového vlakového grafikonu v uplynulom období 28 pripomienok. "Deväť z nich sme zapracovali, 19 z nich sme nemohli vyhovieť. To kopíruje aj celkový počet pripomienok, vyše dvesto, z ktorých sme akceptovali zhruba jednu tretinu," povedal pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Ako dodal, zvyšné pripomienky boli skôr sentimentálneho charakteru bez reálneho základu, prípadne pripomienky, ktoré by si žiadali výrazné navýšenie dotovaných vlakokilometrov a tým pádom vyššiu záťaž na štátny rozpočet.
"Nový grafikon ruší šesť liniek, o ktoré nebol reálny záujem cestujúcich. Naopak, posilňuje sa doprava na dvanástich linkách, kde bol záujem cestujúcich veľký. Inými slovami, rušíme poloprázdne vlaky a pridávame ich tam, kde budú plné," doplnil Kóňa s tým, že v rámci pripravovaných zmien sa vlakové kilometre uberať nebudú. "To je jeden z dôvodov, prečo rušíme niektoré linky v Prešovskom kraji, a naopak iné posilňujeme."
"Samospráva nemôže súhlasiť s predloženým návrhom grafikonu. Ide o rozhodnutie od stola v Bratislave s dôvodom, že je to neefektívne. Prešov, tretie najväčšie mesto na Slovensku, sa týmto návrhom fakticky dostáva do pozície okresného sídla, ako napríklad Svidník, ktorý vôbec nemá železničné spojenie," reagoval v tejto súvislosti predseda PSK Peter Chudík. Ako dodal, "pripravované zmeny znemožnia obyvateľom kraja spojenie s okolitým regiónom."
"Poslanci prijali uznesenie v znení, že zastupiteľstvo PSK sa oboznámilo s návrhom grafikonu vlakovej dopravy pre roky 2012 a 2013 a nesúhlasí s uvedeným návrhom grafikonu. Zastupiteľstvo PSK zároveň žiada Železničnú spoločnosť Slovensko a ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o zachovanie hustoty vlakových spojov v Prešovskom kraji na úrovni súčasného grafikonu," uviedla pre TASR hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková.
Ako dodala, počas zasadnutia krajského parlamentu dnes vystúpil aj jeden z iniciátorov petície za zachovanie doterajšej hustoty vlakov v kraji, občiansky aktivista Jozef Róbert Šmigalla. Poslancov informoval o tom, že k dnešnému dňu sa pod petíciu podpísalo 8230 ľudí, pričom podpisovanie petičných hárkov naďalej prebieha.
"Petícia sa uzavrie v piatok (31.8.) a následne bude predložená ministerstvu dopravy," podotkla Fitzeková. Zároveň dodala, že poslanci PSK v rámci schváleného uznesenia budú podporovať zachovanie doterajšieho vlakového spojenia Prešov - Bratislava cez Zvolen a zavedenie priameho vlakového spojenia na trati Prešov - Bratislava cez Žilinu.
PSK adresoval ministerstvu dopravy na margo nového vlakového grafikonu v uplynulom období 28 pripomienok. "Deväť z nich sme zapracovali, 19 z nich sme nemohli vyhovieť. To kopíruje aj celkový počet pripomienok, vyše dvesto, z ktorých sme akceptovali zhruba jednu tretinu," povedal pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Ako dodal, zvyšné pripomienky boli skôr sentimentálneho charakteru bez reálneho základu, prípadne pripomienky, ktoré by si žiadali výrazné navýšenie dotovaných vlakokilometrov a tým pádom vyššiu záťaž na štátny rozpočet.
"Nový grafikon ruší šesť liniek, o ktoré nebol reálny záujem cestujúcich. Naopak, posilňuje sa doprava na dvanástich linkách, kde bol záujem cestujúcich veľký. Inými slovami, rušíme poloprázdne vlaky a pridávame ich tam, kde budú plné," doplnil Kóňa s tým, že v rámci pripravovaných zmien sa vlakové kilometre uberať nebudú. "To je jeden z dôvodov, prečo rušíme niektoré linky v Prešovskom kraji, a naopak iné posilňujeme."
"Samospráva nemôže súhlasiť s predloženým návrhom grafikonu. Ide o rozhodnutie od stola v Bratislave s dôvodom, že je to neefektívne. Prešov, tretie najväčšie mesto na Slovensku, sa týmto návrhom fakticky dostáva do pozície okresného sídla, ako napríklad Svidník, ktorý vôbec nemá železničné spojenie," reagoval v tejto súvislosti predseda PSK Peter Chudík. Ako dodal, "pripravované zmeny znemožnia obyvateľom kraja spojenie s okolitým regiónom."