Poslancovi NR SR Jánovi Hudackému sa nepáči, že by mala dostať prednosť výstavba rýchlostnej komunikácie na západe.
Autor TASR
Vranov nad Topľou 24. augusta (TASR) - Pozastavenie prípravy realizácie rýchlostnej komunikácie R9 bude mať negatívny dopad na komplexný rozvoj severnej časti Prešovského kraja. Týmto rozhodnutím sa zároveň prehĺbia disparity regiónu oproti ostatným krajom Slovenska. Na dnešnej tlačovej besede vo Vranove nad Topľou to povedal poslanec Národnej rady SR a bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy, Ján Hudacký (KDH).
Hudackému prekáža, že pred výstavbou rýchlostnej cesty z Lipníkov cez Vranov nad Topľou, Humenné a Sninu, by mala dostať prednosť rýchlostná komunikácia R8. Návrh spomínanej trasy spája Nitru s Topoľčanmi a Bánovcami nad Bebravou.
"Cesta R8 je absolútne nezmyselný projekt," myslí si Hudacký. Podľa jeho slov majú motoristi spomínaného regiónu v súčasnosti k dispozícii dostatočne hustú dopravnú sieť, do ktorej patrí aj neďaleká diaľnica D1. Východniari, konkrétne na Zemplíne, sú na tom podľa jeho slov presne naopak.
Rýchlostná cesta R8 z Nitry cez Topoľčany po Bánovce nad Bebravou je v procese prípravy a má za sebou posudzovanie vplyvu na životné prostredie. Kedy by sa však táto cesta mala začať stavať, zatiaľ rozhodnuté nie je.
"Predpokladaný termín realizácie rýchlostnej cesty R8 bude stanovený po zohľadnení aktuálneho stavu prípravy a na základe finančných možností štátneho rozpočtu a fondov Európskej únie pre ďalšie programové obdobie na roky 2014 až 2020," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Cesta bude mať podľa jeho slov pozitívny vplyv na existujúcu cestnú sieť.
O R9 sa vedie spor
Rýchlostná cesta z Lipníkov cez Humenné po Sninu bola podľa Kóňu len ideový návrh a nie je uvedená v žiadnom strategickom materiáli ministerstva dopravy. "S jej prípravou sa v súčasnosti neuvažuje," poznamenal.
Hudacký však protiargumentuje tým, že príprava rýchlostnej komunikácie R9 je explicitne uvedená v Programovom vyhlásení vlády SR na obdobie rokov 2010 - 2014. Ako ďalej uviedol, takmer do konca roku 2011 nebolo známe definitívne trasovanie cesty R4 - červený a modrý variant, na ktorú by sa pripájala R9.
"Tento fakt ako aj nedostatočná príprava R9 a neisté zdroje financovania spôsobili, že sa táto cesta nedostala do programu rozvoja diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2014," vysvetlil s tým, že s realizáciou spomínanej trasy R9, alebo s jej alternatívou v podobe štvorprúdovej cesty 1. triedy sa preto počítalo v rámci koncepcie do roku 2020.
Bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy je presvedčený, že ak by sa projekt výstavby R9 dotiahol do konca, o priemyselné parky vo Vranove nad Topľou, Humennom či Snine, by sa začali zaujímať noví potenciálni investori, čím by sa vytvorili podmienky pre potrebnú tvorbu nových pracovných miest. Tento projekt by priniesol na cesty aj vyššiu bezpečnosť hlavne v nadväznosti na plánovaný tunel pod horským priechodom Petič.
Hudacký chce v súvislosti s oživením projektu R9 interpelovať ministra dopravy SR Jána Počiatka a apelovať na premiéra Roberta Fica. "Zvažujeme aj iniciovanie podpisovej akcie. O pomoc chceme požiadať zároveň regionálne a miestne samosprávy."
Hudackému prekáža, že pred výstavbou rýchlostnej cesty z Lipníkov cez Vranov nad Topľou, Humenné a Sninu, by mala dostať prednosť rýchlostná komunikácia R8. Návrh spomínanej trasy spája Nitru s Topoľčanmi a Bánovcami nad Bebravou.
"Cesta R8 je absolútne nezmyselný projekt," myslí si Hudacký. Podľa jeho slov majú motoristi spomínaného regiónu v súčasnosti k dispozícii dostatočne hustú dopravnú sieť, do ktorej patrí aj neďaleká diaľnica D1. Východniari, konkrétne na Zemplíne, sú na tom podľa jeho slov presne naopak.
Rýchlostná cesta R8 z Nitry cez Topoľčany po Bánovce nad Bebravou je v procese prípravy a má za sebou posudzovanie vplyvu na životné prostredie. Kedy by sa však táto cesta mala začať stavať, zatiaľ rozhodnuté nie je.
"Predpokladaný termín realizácie rýchlostnej cesty R8 bude stanovený po zohľadnení aktuálneho stavu prípravy a na základe finančných možností štátneho rozpočtu a fondov Európskej únie pre ďalšie programové obdobie na roky 2014 až 2020," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Cesta bude mať podľa jeho slov pozitívny vplyv na existujúcu cestnú sieť.
O R9 sa vedie spor
Rýchlostná cesta z Lipníkov cez Humenné po Sninu bola podľa Kóňu len ideový návrh a nie je uvedená v žiadnom strategickom materiáli ministerstva dopravy. "S jej prípravou sa v súčasnosti neuvažuje," poznamenal.
Hudacký však protiargumentuje tým, že príprava rýchlostnej komunikácie R9 je explicitne uvedená v Programovom vyhlásení vlády SR na obdobie rokov 2010 - 2014. Ako ďalej uviedol, takmer do konca roku 2011 nebolo známe definitívne trasovanie cesty R4 - červený a modrý variant, na ktorú by sa pripájala R9.
"Tento fakt ako aj nedostatočná príprava R9 a neisté zdroje financovania spôsobili, že sa táto cesta nedostala do programu rozvoja diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2014," vysvetlil s tým, že s realizáciou spomínanej trasy R9, alebo s jej alternatívou v podobe štvorprúdovej cesty 1. triedy sa preto počítalo v rámci koncepcie do roku 2020.
Bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy je presvedčený, že ak by sa projekt výstavby R9 dotiahol do konca, o priemyselné parky vo Vranove nad Topľou, Humennom či Snine, by sa začali zaujímať noví potenciálni investori, čím by sa vytvorili podmienky pre potrebnú tvorbu nových pracovných miest. Tento projekt by priniesol na cesty aj vyššiu bezpečnosť hlavne v nadväznosti na plánovaný tunel pod horským priechodom Petič.
Hudacký chce v súvislosti s oživením projektu R9 interpelovať ministra dopravy SR Jána Počiatka a apelovať na premiéra Roberta Fica. "Zvažujeme aj iniciovanie podpisovej akcie. O pomoc chceme požiadať zároveň regionálne a miestne samosprávy."