Mestská električková dráha pozostáva z ôsmich ucelených častí.
Autor TASR
Košice 1. decembra (TASR) - Počas dnešného kontrolného dňa primátor Košíc Richard Raši osobne preveril, ako pokročili práce v rámci druhej etapy modernizácie košických električkových tratí. Mesto ako investor odovzdalo 18. novembra stavenisko zhotoviteľovi diela, spoločnosti EUROVIA SK. TASR o tom informovala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Mestská električková dráha pozostáva z ôsmich ucelených častí. Ako prvé sú modernizované Zimná ulica, úsek trate od križovatky TIP TOP – obratisko Botanická záhrada a obratisko Botanická záhrada.
Pri kontrole jednotlivých úsekov primátora podľa hovorkyne predovšetkým zaujímalo, čo všetko už bolo urobené a na čom sa pracuje. "Dozvedel sa, že sú zdemontované trakčné vedenia, železničný zvršok a v jednej časti je už aj zabetónovaných osem základov. Ďalej, že robotníci práve dnes začali demontovať železničný zvršok na Ulici B. Němcovej, zastávky na Zimnej ulici a obratisku Botanická záhrada. Začali sa práce na káblovode na Zimnej ulici, prípojke nízkeho napätia pre Meniareň „D“ a výstavbu Meniarne „A“," spresnila Šnajdárová.
Stavbári podľa jej slov primátora ubezpečili, že všetky práce pokračujú plne v súlade s predpokladaným plánom modernizácie. "Ako sme deklarovali, budeme robiť pravidelné kontrolné dni každý týždeň, pretože modernizácia električkových tratí je mimoriadne významná a dôležitá pre celé naše mesto. Som rád, že v týchto úvodných dňoch pokračujú práce podľa plánu," zhodnotil Raši.
Ako doplnil, vedenie mesta považuje za veľmi dôležité, že všetky práce sú realizované etapovite, podľa možností s čiastkovými uzáverami komunikácií i obmedzeniami dopravy, aby bol dosah stavby na Košičanov čo možno najmenší.
Hlavným cieľom modernizácie električkových tratí je dosiahnutie vyššej efektivity a bezpečnosti dopravy v meste, väčšieho komfortu pre cestujúcich, ale i motoristickú verejnosť. V neposlednom rade najmä zníženie hluku, vibrácií, prašnosti a zvýšenie pozitívnych environmentálnych vplyvov na kritických úsekoch električkových tratí v meste.
Projekt je spolufinancovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Cena diela je 78.499.473,99 eura bez DPH.