Aktuálne mesto pripravuje odborné posúdenie k zvýšeniu cien dotknutých materiálov, dohodu na finálnej podobe dodatku k zmluve o diele očakáva v priebehu nasledujúcich týždňov.
Autor TASR
Bratislava 17. júna (TASR) - Stavebné práce na novej električkovej trati v bratislavskej Petržalke v úseku od Jungmannovej až po Janíkov dvor sú naďalej utlmené. Mesto Bratislava ešte nepodpísalo so zhotoviteľom dodatok k zmluve, ktorý by reflektoval na rozsiahle zdražovanie cien energií a stavebných materiálov. Dohodu na finálnej podobe dodatku očakáva magistrát v priebehu nasledujúcich týždňov.
"S konzorciom intenzívne rokujeme. Je nevyhnutné správne nastaviť zvýšenie cien a pripraviť dodatok tak, aby bol v súlade s novými pravidlami, ktoré vypracoval Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ako aj s pravidlami Európskej únie (EÚ) pre čerpanie eurofondov," uviedla pre TASR hovorkyňa hlavného mesta Dagmar Schmucková.
Na oboch stranách je podľa nej záujem podpísať dodatky v čo najkratšom čase. Po vyjasnení týchto krokov má zhotoviteľ pokračovať v prácach podľa harmonogramu, ktorý je súčasťou zmluvy o diele. Mesto ešte stále rokuje s konzorciom o využití nového metodického usmernenia ÚVO, ktoré má pre rozsiahle zdražovanie materiálov a energií umožniť zvýšenie cien vysúťažených verejných zákaziek cez dodatky k zmluvám.
"Tieto nové pravidlá treba zaviesť do praxe, správne nastaviť zvýšenie cien a pripraviť dodatok tak, aby bol v súlade nielen s novými pravidlami, ktoré vypracoval ÚVO, ale aj s pravidlami EÚ pre čerpanie eurofondov," vysvetlila hovorkyňa.
Aktuálne mesto pripravuje odborné posúdenie k zvýšeniu cien dotknutých materiálov, dohodu na finálnej podobe dodatku k zmluve o diele očakáva v priebehu nasledujúcich týždňov. Aj ministerstvo dopravy má pripraviť svoju internú metodiku k publikovanému usmerneniu ÚVO do konca júna.
Bratislava zároveň informuje, že v spolupráci s Európskou komisiou a ministerstvom dopravy aktuálne pripravuje žiadosť o nenávratný finančný príspevok z eurofondov, ktorá by mala byť formálne podaná v priebehu niekoľkých týždňov.
Výrazné utlmenie prác na predĺžení električkovej trate v Petržalke trvá už niekoľko týždňov a súvisí s rozsiahlym zdražovaním energie i stavebných materiálov. Ide o problém, ktorý ovplyvňuje aj iné stavby na Slovensku.
Výstavbu trate za 74,58 milióna eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavným členom je tu Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S. A., Cedis a Hant BA.
"S konzorciom intenzívne rokujeme. Je nevyhnutné správne nastaviť zvýšenie cien a pripraviť dodatok tak, aby bol v súlade s novými pravidlami, ktoré vypracoval Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ako aj s pravidlami Európskej únie (EÚ) pre čerpanie eurofondov," uviedla pre TASR hovorkyňa hlavného mesta Dagmar Schmucková.
Na oboch stranách je podľa nej záujem podpísať dodatky v čo najkratšom čase. Po vyjasnení týchto krokov má zhotoviteľ pokračovať v prácach podľa harmonogramu, ktorý je súčasťou zmluvy o diele. Mesto ešte stále rokuje s konzorciom o využití nového metodického usmernenia ÚVO, ktoré má pre rozsiahle zdražovanie materiálov a energií umožniť zvýšenie cien vysúťažených verejných zákaziek cez dodatky k zmluvám.
"Tieto nové pravidlá treba zaviesť do praxe, správne nastaviť zvýšenie cien a pripraviť dodatok tak, aby bol v súlade nielen s novými pravidlami, ktoré vypracoval ÚVO, ale aj s pravidlami EÚ pre čerpanie eurofondov," vysvetlila hovorkyňa.
Aktuálne mesto pripravuje odborné posúdenie k zvýšeniu cien dotknutých materiálov, dohodu na finálnej podobe dodatku k zmluve o diele očakáva v priebehu nasledujúcich týždňov. Aj ministerstvo dopravy má pripraviť svoju internú metodiku k publikovanému usmerneniu ÚVO do konca júna.
Bratislava zároveň informuje, že v spolupráci s Európskou komisiou a ministerstvom dopravy aktuálne pripravuje žiadosť o nenávratný finančný príspevok z eurofondov, ktorá by mala byť formálne podaná v priebehu niekoľkých týždňov.
Výrazné utlmenie prác na predĺžení električkovej trate v Petržalke trvá už niekoľko týždňov a súvisí s rozsiahlym zdražovaním energie i stavebných materiálov. Ide o problém, ktorý ovplyvňuje aj iné stavby na Slovensku.
Výstavbu trate za 74,58 milióna eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavným členom je tu Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S. A., Cedis a Hant BA.