Práce zahŕňali odkrytie betónového krytu podchodu, jeho opravu a aplikáciu novej hydroizolácie. Bočné steny podchodu boli obmurované a v niektorých častiach došlo k úplnej výmene stropu.
Autor TASR
Prešov 19. decembra (TASR) - V Prešove dokončili rekonštrukciu predstaničných priestorov pri hlavnej stanici. Projekt riešil havarijný stav a problém so zatekaním do podchodu, ktorý prepája železničnú a autobusovú stanicu. Podľa primátora Prešova Františka Oľhu stála oprava približne jeden milión eur vrátane DPH.
"Pôvodný rozpočet bol stanovený na zhruba milión eur. V rámci verejného obstarávania sa však podarilo vysúťažiť nižšiu cenu, 730.000 eur. Počas výstavby sa však objavili dodatočné práce, ktoré si vyžiadali mierne navýšenie rozpočtu," vysvetlil primátor.
Práce zahŕňali odkrytie betónového krytu podchodu, jeho opravu a aplikáciu novej hydroizolácie. Bočné steny podchodu boli obmurované a v niektorých častiach došlo k úplnej výmene stropu.
"Stavba nás od začiatku prekvapovala. Neočakávali sme, že podložie bude v takom stave, ktorý si vyžiadal debnenie strán na zabezpečenie bezpečnosti pracovníkov," uviedol vedúci odboru rozvojových aktivít Mestského úradu v Prešove Slavomír Karabinoš.
Práce prebiehali v etapách, podľa primátora aj preto, aby sa minimalizovalo narušenie dopravy, s ohľadom na súčasne prebiehajúce opravy cestnej infraštruktúry. Tiež však pre nesúlad stavu podložia s projektovou dokumentáciou. "Urobili sme sondy, ultrazvukové merania a sonografiu celého povrchu. Zistili sme, že v minulosti bol tento priestor využívaný ako skládka. Mostné teleso nebolo vôbec izolované," doplnil primátor.
Mesto si zmluvne ošetrilo kvalitu prác. "Zhotoviteľ poskytuje záruku na obdobie 60 mesiacov. Okrem toho desať percent z dohodnutej sumy bude zadržaných počas jedného roka ako zábezpeka na prípadné odstránenie vzniknutých chýb a nedorobkov," uzavrel Karabinoš.
"Pôvodný rozpočet bol stanovený na zhruba milión eur. V rámci verejného obstarávania sa však podarilo vysúťažiť nižšiu cenu, 730.000 eur. Počas výstavby sa však objavili dodatočné práce, ktoré si vyžiadali mierne navýšenie rozpočtu," vysvetlil primátor.
Práce zahŕňali odkrytie betónového krytu podchodu, jeho opravu a aplikáciu novej hydroizolácie. Bočné steny podchodu boli obmurované a v niektorých častiach došlo k úplnej výmene stropu.
"Stavba nás od začiatku prekvapovala. Neočakávali sme, že podložie bude v takom stave, ktorý si vyžiadal debnenie strán na zabezpečenie bezpečnosti pracovníkov," uviedol vedúci odboru rozvojových aktivít Mestského úradu v Prešove Slavomír Karabinoš.
Práce prebiehali v etapách, podľa primátora aj preto, aby sa minimalizovalo narušenie dopravy, s ohľadom na súčasne prebiehajúce opravy cestnej infraštruktúry. Tiež však pre nesúlad stavu podložia s projektovou dokumentáciou. "Urobili sme sondy, ultrazvukové merania a sonografiu celého povrchu. Zistili sme, že v minulosti bol tento priestor využívaný ako skládka. Mostné teleso nebolo vôbec izolované," doplnil primátor.
Mesto si zmluvne ošetrilo kvalitu prác. "Zhotoviteľ poskytuje záruku na obdobie 60 mesiacov. Okrem toho desať percent z dohodnutej sumy bude zadržaných počas jedného roka ako zábezpeka na prípadné odstránenie vzniknutých chýb a nedorobkov," uzavrel Karabinoš.