Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Regióny

Prešov prispôsobí okolie Torysy pre koničkárov, rybárov i vodákov

Rieka Torysa Foto: TASR

Financie boli vyčlenené z kapitoly bežnej údržby správcu toku a ide o jednu z posledných akcií údržby tohto typu. Ostatné by mali byť z dôvodu nadregionálneho charakteru financované z eurofondov.

Prešov 2.augusta (TASR) – Práce v rámci bežnej údržby koryta rieky Torysa v Prešove pokračujú aj v letných mesiacoch. V rámci spolupráce radnice so správcom toku Povodím Bodvy a Hornádu (PBaH) plánuje mesto robiť aj úpravy, ktoré vytvoria lepšie podmienky pre koničkárov, rybárov či vodákov.

Ostré kamene bránia v chôdzi
„V rámci našej spolupráce máme možnosť riešiť aj vyčistenie brodu nad mostom Mukačevská pre prechod koničkárov a zefektívnenie ich činnosti v časti biokoridorov, kde budú mať otvorenú plochu na jazdenie,“ konštatoval vedúci oddelenia verejnoprospešných činností MsÚ v Prešove uviedol Kamil Sepéši. Dodal, že v tejto súvislosti bude potrebné vyplanírovať hladinu rieky, pretože sa tam nachádzajú ostré kamene, ktoré prekážajú koňom pri chôdzi. V letnom období, by to bol pre kone relax a istá forma osvieženia.

Rieka Torysa
Foto: TASR
Samotná bežná údržba brehov, ktorá sa mnohokrát stretáva s kritikou občanov, bola predmetom stretnutia primátora Pavla Hagyariho so zástupcom PBaH Jozefom Bartkom. „Mesto plánuje zatraktívniť celú túto časť vyčistením brehov rieky, vytvorením priestoru pre rybárov a rovnako celkovým prečistením, prípadne zodvihnutím hladiny rieky umožniť jej využívanie aj pre vodákov,“ uvádza primátor.

Končí tu komunálny odpad
Sepeši spresnil, že pod mostom cez Torysu na Mukačevskej ulici mesto vykonáva tieto práce prostredníctvom zapojenia dlhodobo nezamestnaných a odsúdených. "Tí čistia priestranstvo, pretože práve na tieto plochy nezodpovední občania mnohokrát vynesú veľké množstvo komunálneho a iného odpadu," doplnil vedúci oddelenia. Pripomenul, že finančné prostriedky boli vyčlenené z kapitoly bežnej údržby správcu toku, ide o jednu z posledných akcií, ktoré budú vykonávané v rámci bežnej údržby. Ostatné by mali byť z dôvodu nadregionálneho charakteru financované z eurofondov.