V súčasnosti je v rámci R4 vo výstavbe južný ťah rýchlocesty smerom do Maďarska, teda úsek z Košíc po Milhosť.
Autor TASR
Bratislava 24. augusta (TASR) – Výstavba severného obchvatu mesta Prešov, ktorý je súčasťou rýchlostnej cesty R4, by sa mala začať v roku 2014. V súčasnosti sa podľa ministerstva dopravy začína pripravovať dokumentácia pre stavebné povolenie na tomto úseku rýchlocesty.
"Výstavba by sa mohla začať v roku 2014 a financovanie sa predpokladá z fondov EÚ určených na roky 2014 až 2020," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Odhadované stavebné náklady na obchvat dosahujú 458,6 milióna eur. V rámci rýchlostnej cesty R4 je podľa rezortu dopravy v súčasnosti najdôležitejší okrem obchvatu aj úsek z Kapušian po Hanušovce nad Topľou.
"Tieto úseky spolu výrazne odbremenia cesty severovýchodne od Prešova, ktoré podľa sčítania z roku 2010 využíva medzi Kapušanmi a Lipníkmi v priemere 14.000 vozidiel denne," opísal Kóňa. Z toho je podľa jeho slov vyše 5000 nákladných. Za Lipníkmi sa totiž doprava delí na dva smery, na Svidník a Vranov nad Topľou, čím intenzita dopravy výrazne klesá. "Aj keď vysoký podiel nákladnej dopravy najmä v smere na sever zostáva," doplnil Kóňa.
V súčasnosti je v rámci R4 vo výstavbe južný ťah rýchlocesty smerom do Maďarska, teda úsek z Košíc po Milhosť. Vodiči už majú na R4 v užívaní obchvat Svidníka na severe Slovenska. Ďalšie úseky sú v príprave. Po dokončení by mala rýchlostná cesta R4 viesť zo severu Slovenska z hraníc s Poľskou republikou cez Svidník po Prešov. Následne pokračuje z Košíc po hranicu s Maďarskom.
"Výstavba by sa mohla začať v roku 2014 a financovanie sa predpokladá z fondov EÚ určených na roky 2014 až 2020," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Odhadované stavebné náklady na obchvat dosahujú 458,6 milióna eur. V rámci rýchlostnej cesty R4 je podľa rezortu dopravy v súčasnosti najdôležitejší okrem obchvatu aj úsek z Kapušian po Hanušovce nad Topľou.
"Tieto úseky spolu výrazne odbremenia cesty severovýchodne od Prešova, ktoré podľa sčítania z roku 2010 využíva medzi Kapušanmi a Lipníkmi v priemere 14.000 vozidiel denne," opísal Kóňa. Z toho je podľa jeho slov vyše 5000 nákladných. Za Lipníkmi sa totiž doprava delí na dva smery, na Svidník a Vranov nad Topľou, čím intenzita dopravy výrazne klesá. "Aj keď vysoký podiel nákladnej dopravy najmä v smere na sever zostáva," doplnil Kóňa.
V súčasnosti je v rámci R4 vo výstavbe južný ťah rýchlocesty smerom do Maďarska, teda úsek z Košíc po Milhosť. Vodiči už majú na R4 v užívaní obchvat Svidníka na severe Slovenska. Ďalšie úseky sú v príprave. Po dokončení by mala rýchlostná cesta R4 viesť zo severu Slovenska z hraníc s Poľskou republikou cez Svidník po Prešov. Následne pokračuje z Košíc po hranicu s Maďarskom.