Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 24. október 2024Meniny má Kvetoslava
< sekcia Regióny

Prešovský kraj zavádza pod Tatrami taktovú dopravu

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Zavedenie taktovej dopravy je podľa Heilovej kľúčovým prvkom každého úspešného integrovaného dopravného systému vo svete.

Prešov 2. decembra (TASR) - Značná časť autobusových spojení na Spiši bude od 12. decembra premávať v pravidelných intervaloch. Taktový systém dopravy zvýši kvalitu dopravných služieb a cestujúcim výrazne uľahčí orientáciu v dopravnom systéme. TASR o tom informovala Lea Heilová z oddelenia komunikácie a propagácie Úradu Prešovského samosprávneho kraja (PSK).

Taktová doprava, ktorá bude zavedená na viacerých linkách v okolí Popradu, podľa jej slov výrazným spôsobom zjednoduší dopravný systém a zvýši atraktivitu verejnej dopravy. Autobusy budú jazdiť v jednoducho zapamätateľných časových intervaloch, pričom zároveň dôjde k skvalitneniu koordinácie spojov so železničnou dopravou. Ide o jeden z míľnikov v rámci projektu IDS Východ.

"Súčasné cestovné poriadky s nepravidelnými odchodmi a jazdnými časmi či množstvom poznámok a výnimiek pôsobia na cestujúcich zložito a chaoticky. Dôsledkom toho je stále menší počet cestujúcich v prímestských autobusoch. Tento trend chceme zvrátiť zavádzaním taktového systému dopravnej obsluhy, ktorý je založený na pravidelných intervaloch odchodov autobusov zo zastávok, zväčša 30-, 60- alebo 120-minútových, ako aj na rovnomernejšej ponuke spojení v priebehu dňa namiesto často kritizovaných súbehov,“ vysvetlil predseda PSK Milan Majerský.

V praxi to bude fungovať tak, že každú hodinu pôjde spoj zo zastávky v rovnakú minútu. Autobusy už teda nebudú odchádzať v rôznych časoch a cestujúci si tak nebudú musieť zakaždým v cestovnom poriadku kontrolovať konkrétny čas odchodu každého spoja. Presný zoznam liniek je zverejnený na www.po-kraj.sk.

Zavedenie taktovej dopravy je podľa Heilovej kľúčovým prvkom každého úspešného integrovaného dopravného systému vo svete. Cestujúci si jednoduchšie zapamätajú odchody zo svojej zastávky a vďaka väčšiemu počtu pravidelných spojení a prestupných nadväzností v priebehu dňa budú schopní využívať verejnú dopravu omnoho flexibilnejšie.

"Verejná doprava v tatranskom regióne je špecifická aj v tom, že okrem miestnych obyvateľov prepravuje aj množstvo turistov. Uplatňovaním moderných trendov teda v tomto prípade prispejeme aj k rozvoju cestovného ruchu a ekologickejšej mobilite v chránených územiach," dodal Majerský.

Komplexné zmeny v dopravnom systéme, založené na postupnom zavádzaní integrovaných taktových cestovných poriadkov, budú v spolupráci s jednotlivými dopravcami v priebehu najbližších rokov realizované v ďalších regiónoch PSK.