Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 30. október 2024Meniny má Šimon a Simona
< sekcia Regióny

Primátorský kandidát hovorí o cenzúre billboardov

Mesto Púchov nechce anonymy.

Púchov 4. septembra (TASR) – Nezávislý kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň obviňuje mesto na čele s primátorom Mariánom Michalcom z cenzúry jeho billboardov. Michalec tvrdí, že požiadavky na vylepenie anonymných billboardov rieši oddelenie výstavby, on sa dozvedel, že ide o jeho protikandidáta až zo žiadostí o stanovisko od novinárov.

„Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály mojich billboardov, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich. Billboardová spoločnosť argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s mojím protikandidátom Mariánom Michalcom a až potom sa môžu dostať na verejnosť. Výlep odmieta, keďže sa bojí, že príde o plochy v meste,“ informoval Crkoň.

Podľa Michalca sa v posledných dvoch rokoch v meste objavovali anonymné a hanlivé billboardy. Po sťažnostiach obyvateľov sa mesto začiatkom tohto roku dohodlo s billboardovými agentúrami, že v prípade žiadostí o vylepenie anonymných billboardov zašlú agentúry vizuál na vyjadrenie na oddelenie výstavby mestského úradu.

Konateľ žilinskej reklamnej agentúry Gryf Róbert Magát uviedol, že ak si mesto vyhradí právo nerobiť kontroverzné motívy, má na to právo. „Podľa mňa je to v súlade so zákonom. Mesto povie, čo môže a čo nemôže byť, my to akurát akceptujeme. Myslím si, že to nie je jediný prípad, takých ja na Slovensku viac,“ skonštatoval Magát.

Podľa neho uplatňujú podobný princíp súkromné spoločnosti, školy, cirkevné inštitúcie. „Každý si to určí podľa svojho presvedčenia a filozofie. Ak má mesto Púchov takú filozofiu, že nechce zvyšovať napätie medzi občanmi a robiť politiku napádania a osočovania, je to v ich kompetencii. Mohlo by to byť aj celoštátne zavedené,“ doplnil Magát. Potvrdil, že ak by bol na billboardoch uvedený autor motívu, vylepili by ich.

Na margo anonymných billboardov s otázkou Komu patrí Púchov? Crkoň skonštatoval, že teaser mal u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť zamyslieť sa. Obsah kampane podľa neho vychádza z fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov.

„Mne táto cenzúra skomplikovala kampaň. Prvý výlep som chcel ponechať 20 dní, potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia,“ doplnil Crkoň s tým, že na výlepe billboardov bude trvať, pretože si reklamné plochy legitímne a záväzne objednal. Crkoň tiež nevidí dôvod uvádzať priamo na billboardy autorstvo. „Toto je princíp mojej kampane, preto sme začali týmto teaserom,“ zdôraznil.

Michalec podľa neho vedel, kto si reklamné plochy objednáva a nie je normálne, ak primátor billboardy cenzuruje a vyhráža sa ich majiteľom, že prídu o svoje reklamné plochy v Púchove, ak jeho billboardy vylepia.

„Pohľad, že v slušnej spoločnosti sa každý dokáže svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt prihlásiť k akejkoľvek vlastnej publikácii, považujeme za prirodzený a správny. O tom, že oddelenie výstavby vyjadrilo nesúhlas s nejakou anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že tieto anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, som sa dozvedel až zo žiadostí novinárov o stanovisko,“ uzavrel púchovský primátor, ktorý rovnako ohlásil kandidatúru na post prvého muža mesta.