Hry hodnotili zástupcovia Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach, ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže.
Autor TASR
Košice 26. apríla (TASR) – Súťaž v programovaní počítačových hier IHRA na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach pritiahla tento rok najväčší počet účastníkov v jej päťročnej histórii. Informovala o tom dnes hovorkyňa univerzity Mária Hrehová.
"V rámci takmer päťhodinovej záverečnej prehliadky na Ústave informatiky Prírodovedeckej fakulty (PF UPJŠ) v Košiciach počas Študentskej vedeckej konferencie svoje súťažné projekty predstavilo takmer 50 súťažiacich v 27 tímoch nielen z Košíc, ale aj z Trenčína, Spišskej Starej Vsi, Nových Zámkov, Prešova, Moldavy nad Bodvou, či z okresu Michalovce. Každý tím v krátkej prezentácii zhrnul hlavnú myšlienku svojej hry, jej hrateľnosť a najväčšie ťažkosti pri jej tvorbe," priblížila Hrehová.
"Po niekoľkých stovkách nevydarených návrhov, keď sme si mysleli, že nám nič nenapadne, niekto navrhol, aby sme spravili hru o Indiánoch," vyjadril svoje začiatky najpočetnejší, päťčlenný tím zo Spišskej Starej Vsi, ktorý získal cenu za najlepšie navrhnutú mapu hry.
"Vytvoril som 2D skákačku, v ktorej je desať levelov obťažnosti s rôznymi prostrediami: les, snežné hory, jaskyne a hrad. S grafikou mi pomáhal môj kamarát Bálint Szabó a so zvukom môj nórsky kamarát, ktorého celé meno poriadne neviem vysloviť, ale volám ho Lasse," povedal víťaz v kategórii základné školy, 15-ročný Dušan Havlík.
Denis Pikla zo Strednej odbornej školy Ostrovského v Košiciach, ktorý sa stal víťazom kategórie stredné školy, je rád, že získal kontakty na herných vývojárov z praxe. "Keďže tvorbe hier by som sa chcel venovať aj naďalej. Moju hru Remember som naprogramoval sám v programovacom jazyku C++. Obsahuje 20 klasických a jeden extrémny level," povedal.
Hry hodnotili zástupcovia Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach, ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže.
"Z hľadiska prezentačných zručností nás najviac zaujali najmladší súťažiaci v tomto ročníku, tím troch žiakov štvrtého ročníka Základnej školy na Kubranského ulici v Trenčíne, za čo od nás získali špeciálnu cenu," dodal iniciátor a zakladateľ tejto súťaže Stanislav Krajči z Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach.
"Viacero hier poskytovalo možnosť výberu z anglického a slovenského jazyka. Už aj žiaci základných škôl však používajú vyššie programovacie jazyky, aj keď zatiaľ možno len na úrovni konzolových hier, čo je veľmi potešujúce," doplnil jeho kolega Ľubomír Šnajder.
Bližšie informácie o súťaži a mená víťazov sú zverejnené na webstránke http://ics.upjs.sk/ihra.
"V rámci takmer päťhodinovej záverečnej prehliadky na Ústave informatiky Prírodovedeckej fakulty (PF UPJŠ) v Košiciach počas Študentskej vedeckej konferencie svoje súťažné projekty predstavilo takmer 50 súťažiacich v 27 tímoch nielen z Košíc, ale aj z Trenčína, Spišskej Starej Vsi, Nových Zámkov, Prešova, Moldavy nad Bodvou, či z okresu Michalovce. Každý tím v krátkej prezentácii zhrnul hlavnú myšlienku svojej hry, jej hrateľnosť a najväčšie ťažkosti pri jej tvorbe," priblížila Hrehová.
"Po niekoľkých stovkách nevydarených návrhov, keď sme si mysleli, že nám nič nenapadne, niekto navrhol, aby sme spravili hru o Indiánoch," vyjadril svoje začiatky najpočetnejší, päťčlenný tím zo Spišskej Starej Vsi, ktorý získal cenu za najlepšie navrhnutú mapu hry.
"Vytvoril som 2D skákačku, v ktorej je desať levelov obťažnosti s rôznymi prostrediami: les, snežné hory, jaskyne a hrad. S grafikou mi pomáhal môj kamarát Bálint Szabó a so zvukom môj nórsky kamarát, ktorého celé meno poriadne neviem vysloviť, ale volám ho Lasse," povedal víťaz v kategórii základné školy, 15-ročný Dušan Havlík.
Denis Pikla zo Strednej odbornej školy Ostrovského v Košiciach, ktorý sa stal víťazom kategórie stredné školy, je rád, že získal kontakty na herných vývojárov z praxe. "Keďže tvorbe hier by som sa chcel venovať aj naďalej. Moju hru Remember som naprogramoval sám v programovacom jazyku C++. Obsahuje 20 klasických a jeden extrémny level," povedal.
Hry hodnotili zástupcovia Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach, ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže.
"Z hľadiska prezentačných zručností nás najviac zaujali najmladší súťažiaci v tomto ročníku, tím troch žiakov štvrtého ročníka Základnej školy na Kubranského ulici v Trenčíne, za čo od nás získali špeciálnu cenu," dodal iniciátor a zakladateľ tejto súťaže Stanislav Krajči z Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach.
"Viacero hier poskytovalo možnosť výberu z anglického a slovenského jazyka. Už aj žiaci základných škôl však používajú vyššie programovacie jazyky, aj keď zatiaľ možno len na úrovni konzolových hier, čo je veľmi potešujúce," doplnil jeho kolega Ľubomír Šnajder.
Bližšie informácie o súťaži a mená víťazov sú zverejnené na webstránke http://ics.upjs.sk/ihra.