Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Regióny

Projekt 3/20 predstavuje troch fotografov-pedagógov UCM

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave Foto: Facebook FMK UCM v Trnave

Fotografie predstavia postupne do 16. januára budúceho roka. Projekt má spoločné logo 3/20, kurátorkou je Klára Kubíková.

Trnava 18. októbra (TASR) – Pri príležitosti 20 rokov od vzniku Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave pripravila jej fakulta masmediálnej komunikácie autorské výstavy troch fotografov-pedagógov v galerijných priestoroch Divadla Jána Palárika. Predstavia ich postupne do 16. januára budúceho roka. Projekt má spoločné logo 3/20, kurátorkou je Klára Kubíková.

Aktuálne vystavuje najmladší z trojice fotografov Peter Lančarič (1989) koncept fotografií Ešte niečo, alebo všetko. Jeho výstavu si možno pozrieť do 14. novembra. "Vystavené fotografie sú krátkou ukážkou z pripravovanej autorskej publikácie, ktorá má rovnaký názov ako výstava. Vznikali v rokoch 2011 až 2016 počas štúdia na vysokej škole. Bolo to obdobie života, kedy som sa prvýkrát snažil porozumieť sám sebe viac analyticky. Tieto fotografie sú premenlivými bodmi zachytenými v neistej dobe, tvoria intímnu a introspektívnu sebareflexiu. V symbolickej rovine vypovedajú o smiechu, smútku, bizarných rozmaroch a osobných tragédiách," uviedol Lančarič.

Druhá v poradí bude Petra Cepková (1979) s projektom Sú miesta, a miesta, vernisáž sa uskutoční 14. novembra. "Sú miesta, a miesta. Tam, kde čas plynie inak, kde sme boli. Také sú na mojich fotografiách. Miesta so svojou pamäťou, so svojím genius loci, také, kde sa odohrali banálne i vážne udalosti. Je to pre mňa príbeh aj o ľuďoch - bez ľudí," povedala autorka o svojej výstave.

Jozef Sedlák (1958) bude v divadle vystavovať od 12. decembra. Jeho Transitus svetla vychádza zo staršieho cyklu fotografií O demokracii svetla, o literatúre svetla, realizovaný analógovou čiernobielou fotografiou, ktorý sa primárne dotýkal nečakaných politických zmien v závere 20. storočia, prebiehajúcich vo všetkých okolitých štátoch strednej Európy, Slovensko nevynímajúc. Súčasný koncept prináša tieto zábery multiplikované a manipulované postprodukčnou digitálnou technológiou na veľké formáty adjustované ako voľne visiace veľkoformátové tlače.