Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.
Autor TASR
Bratislava 3. júla (TASR) - Projektu rekonštrukcie budovy Osobného prístavu v Bratislave chýba aj po rokoch právoplatné územné rozhodnutie. Okresný úrad (OÚ) v Bratislave v tejto veci stále nerozhodol. Pre TASR to uviedol tlačový odbor Ministerstva vnútra SR, pod ktorý okresné úrady spadajú. Začiatok rekonštrukcie bol pôvodne naplánovaný v roku 2020.
"Konanie je prerušené, pričom dôvody prerušenia nepominuli. Vyžiadané stanovisko stále nebolo doručené odboru výstavby a bytovej politiky," skonštatoval rezort vnútra. Územné rozhodnutie tak stále nie je právoplatné, keďže o ňom v odvolacom konaní ešte rozhodnuté nebolo. Spis skončil na okresnom úrade ešte vlani po tom, ako účastníci konania podali odvolanie voči územnému rozhodnutiu vydanému stavebným úradom.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020. Priniesť má skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo bola kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) - budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov nachádzajúcich sa v blízkosti na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.
"Konanie je prerušené, pričom dôvody prerušenia nepominuli. Vyžiadané stanovisko stále nebolo doručené odboru výstavby a bytovej politiky," skonštatoval rezort vnútra. Územné rozhodnutie tak stále nie je právoplatné, keďže o ňom v odvolacom konaní ešte rozhodnuté nebolo. Spis skončil na okresnom úrade ešte vlani po tom, ako účastníci konania podali odvolanie voči územnému rozhodnutiu vydanému stavebným úradom.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020. Priniesť má skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo bola kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) - budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov nachádzajúcich sa v blízkosti na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.