Často sa dôchodcovia radšej so svojím problémom obrátia diskrétne na Senior Ombudsmana, ako sa zdôveria rodine.
Autor TASR
Poprad 6. septembra (TASR) – Od júna do konca decembra 2015 je slovenským seniorom opäť dostupná bezplatná telefonická linka 0800 222 285, ktorá patrí projektu Senior Ombudsman. Pokračuje vďaka finančnej podpore Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR. Projekt Senior Ombudsman vznikol, aby dôchodcom zabezpečil spôsobilosť každého práva v súlade s Ústavou SR.
„V minulom roku priniesla existencia pracoviska v Prešovskom kraji veľký dopyt po službách projektu Senior Ombudsman nielen zo strany dôchodcov, ale aj ich rodín a priateľov. Preto vznikol projekt Senior Ombudsman – celoslovenská sieť, ktorý rozširuje služby senior ombudsmanského pracoviska na dve poradenské centrá v Poprade a Bratislave,“ informovala Petra Vargová Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, ktorá celý projekt zastrešuje. Senior Ombudsman zlepšuje aj ponuku poskytnutých odborných služieb v právnej, sociálnej i psychologickej oblasti.
„Priepasť medzi tým, ako seniori vnímajú svet, súčasnými technológiami, kvalitou ľudských vzťahov či rýchlo sa meniacim legislatívnym prostredím, sa prehlbuje. Dobehnú ich dlhy, rodinné problémy, zdravotné ťažkosti, chudoba, dôverčivosť a nízke právne povedomie. Často sa radšej so svojím problémom obrátia diskrétne na Senior Ombudsmana, ako sa zdôveria rodine,” doplnil predseda S.O.S. Michal Fáber. Dôchodcovia majú teda aj naďalej vďaka projektu Senior Ombudsman – celoslovenská sieť možnosť využiť bezplatnú pomoc v podobe odbornej rady.
„V minulom roku priniesla existencia pracoviska v Prešovskom kraji veľký dopyt po službách projektu Senior Ombudsman nielen zo strany dôchodcov, ale aj ich rodín a priateľov. Preto vznikol projekt Senior Ombudsman – celoslovenská sieť, ktorý rozširuje služby senior ombudsmanského pracoviska na dve poradenské centrá v Poprade a Bratislave,“ informovala Petra Vargová Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, ktorá celý projekt zastrešuje. Senior Ombudsman zlepšuje aj ponuku poskytnutých odborných služieb v právnej, sociálnej i psychologickej oblasti.
„Priepasť medzi tým, ako seniori vnímajú svet, súčasnými technológiami, kvalitou ľudských vzťahov či rýchlo sa meniacim legislatívnym prostredím, sa prehlbuje. Dobehnú ich dlhy, rodinné problémy, zdravotné ťažkosti, chudoba, dôverčivosť a nízke právne povedomie. Často sa radšej so svojím problémom obrátia diskrétne na Senior Ombudsmana, ako sa zdôveria rodine,” doplnil predseda S.O.S. Michal Fáber. Dôchodcovia majú teda aj naďalej vďaka projektu Senior Ombudsman – celoslovenská sieť možnosť využiť bezplatnú pomoc v podobe odbornej rady.