Úsek spája Baťov kanál v Skalici a Malú vodnú elektráreň na rieke Morava v katastri mesta Holíč v dĺžke 6,1 kilometra.
Autor TASR
Skalica 17. októbra (TASR) - Prvý úsek Moravskej cyklomagistrály na území Trnavského kraja už spojil mestá Skalica a Holíč na Záhorí. Trnavský samosprávny kraj (TTSK) výstavbu v celkovom objeme viac ako milión eur spolufinancoval v rámci Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Česká republika. Informoval o tom odbor komunikácie TTSK.
Úsek spája Baťov kanál v Skalici a Malú vodnú elektráreň na rieke Morava v katastri mesta Holíč v dĺžke 6,1 kilometra. "Vytvorili sme ďalšiu možnosť aktívneho trávenia voľného času na Záhorí aj na opačnom brehu rieky Morava," uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič.
Nová cyklotrasa vedie po korune ľavostrannej ochrannej hrádze rieky a je vybavená mobilným zariadením na sčítanie cyklistov. Úsek disponuje zvislým i vodorovným dopravným značením, osadené sú závory, ktoré zabraňujú prejazdu nepovoleným vozidlám. Výstavbu mala na starosti od marca tohto roka spoločnosť Eurovia SK.
V najbližšom čase bude podľa Viskupiča do užívania odovzdaný úsek Moravskej cyklomagistrály od hraničného priechodu Brodské - Lanžhot po križovanie cez rieku Myjava v dĺžke 6,3 kilometra. Naň priamo nadväzuje rozostavaná cyklotrasa po ochrannú hrádzu rieky Morava pri obci Moravský Svätý Ján v dĺžke 4,6 kilometra. Výstavba oboch úsekov je súčasťou projektu Clean Mobility v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Rakúsko.
TTSK v snahe zatraktívniť kultúrne a prírodné dedičstvo na Záhorí, predovšetkým v slovensko-rakúskom a slovensko-českom pohraničí, od roku 2019 vystaval lávku pre peších a cyklistov, medzi archeoparkami v slovenských Kopčanoch a moravských Mikulčiciach. Vo fáze projektovej prípravy je úsek Moravskej cyklomagistrály od Adamovských jazier v blízkosti mesta Gbely po Lávku Veľkej Moravy, pričom ju plánuje financovať z eurofondov v rámci nového programového obdobia.
Úsek spája Baťov kanál v Skalici a Malú vodnú elektráreň na rieke Morava v katastri mesta Holíč v dĺžke 6,1 kilometra. "Vytvorili sme ďalšiu možnosť aktívneho trávenia voľného času na Záhorí aj na opačnom brehu rieky Morava," uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič.
Nová cyklotrasa vedie po korune ľavostrannej ochrannej hrádze rieky a je vybavená mobilným zariadením na sčítanie cyklistov. Úsek disponuje zvislým i vodorovným dopravným značením, osadené sú závory, ktoré zabraňujú prejazdu nepovoleným vozidlám. Výstavbu mala na starosti od marca tohto roka spoločnosť Eurovia SK.
V najbližšom čase bude podľa Viskupiča do užívania odovzdaný úsek Moravskej cyklomagistrály od hraničného priechodu Brodské - Lanžhot po križovanie cez rieku Myjava v dĺžke 6,3 kilometra. Naň priamo nadväzuje rozostavaná cyklotrasa po ochrannú hrádzu rieky Morava pri obci Moravský Svätý Ján v dĺžke 4,6 kilometra. Výstavba oboch úsekov je súčasťou projektu Clean Mobility v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Rakúsko.
TTSK v snahe zatraktívniť kultúrne a prírodné dedičstvo na Záhorí, predovšetkým v slovensko-rakúskom a slovensko-českom pohraničí, od roku 2019 vystaval lávku pre peších a cyklistov, medzi archeoparkami v slovenských Kopčanoch a moravských Mikulčiciach. Vo fáze projektovej prípravy je úsek Moravskej cyklomagistrály od Adamovských jazier v blízkosti mesta Gbely po Lávku Veľkej Moravy, pričom ju plánuje financovať z eurofondov v rámci nového programového obdobia.