Kraj k rekonštrukcii 56-ročného mosta pristúpil pre jeho veľmi zlý stavebno-technický stav a poruchy.
Autor TASR
Prešov 30. októbra (TASR) - Prešovský samosprávny kraj (PSK) ukončil výstavbu mosta na Lesíku delostrelcov v Prešove. Opravy trvali osem mesiacov, pričom celková investícia dosiahla 4,1 milióna eur. Motoristi budú môcť nový most nad železničnou traťou, ktorý prepája centrum mesta s najväčším sídliskom Sekčov, využiť vo štvrtok (31. 10.) skoro ráno. Práce zahŕňali kompletnú demoláciu pôvodného objektu, výstavbu nového mosta, opravu priľahlého úseku cesty aj vybudovanie chodníkov.
"Jeden z najfrekventovanejších úsekov, ktorým denne prejde približne 20.000 vozidiel, má vynovenú cestnú infraštruktúru. Na Slovensku je skôr raritou, ak sa investičné projekty dokončujú v termíne a dokonca bez finančného navýšenia a my sme dôkazom, že ak sa to robí dobre a je vôľa, tak sa to naozaj dá," uviedol predseda PSK Milan Majerský.
Kraj k rekonštrukcii 56-ročného mosta pristúpil pre jeho veľmi zlý stavebno-technický stav a poruchy. Projekt zahŕňal štyri fázy. Po prvých prácach, ktoré sa týkali preložky inžinierskych sietí a búrania pôvodného mosta, v lete osadili hlavný oceľový oblúkový nosník s váhou 55 ton. V septembri prebehlo armovanie, debnenie a betonáž.
Priľahlú cestu v dĺžke 100 metrov odfrézovali, vymenili jej podložie, položili nový povrch a vybudovali dopravné ostrovčeky. V úseku pribudol obojstranný cyklistický chodník. Upravili cestu pred a za premostením, osadili oceľové zábradlia, nové trolejové vedenie a zrealizovali nové osvetlenie mosta, cesty aj chodníkov. Pred odovzdaním stavby sa uskutočnila aj jej statická zaťažovacia skúška.
Stavebné činnosti na objekte projektovala spoločnosť Dopravoprojekt a realizoval Metrostav DS, a.s. "Najťažšou úlohou bolo búranie mosta, čo sme paradoxne považovali za jednu z jednoduchších častí. Najviac nás obmedzovali termíny a koordinácia so Železnicami Slovenskej republiky, aby sme ich dráhu nepoškodili a zabezpečili priechodnosť nákladných a obslužných vlakov," dodal riaditeľ oblasti východ Metrostav DS, a. s., Ladislav Bačenko.
Kraj projekt zafinancoval z vlastného rozpočtu vo výške 809.000 eur, zo zdrojov Operačného programu Slovensko cez MIRRI v hodnote 3,15 milióna eur a s účasťou mesta Prešov, ktoré sa s takmer 120.000 eurami podieľalo na búraní pôvodných lávok.
"Jeden z najfrekventovanejších úsekov, ktorým denne prejde približne 20.000 vozidiel, má vynovenú cestnú infraštruktúru. Na Slovensku je skôr raritou, ak sa investičné projekty dokončujú v termíne a dokonca bez finančného navýšenia a my sme dôkazom, že ak sa to robí dobre a je vôľa, tak sa to naozaj dá," uviedol predseda PSK Milan Majerský.
Kraj k rekonštrukcii 56-ročného mosta pristúpil pre jeho veľmi zlý stavebno-technický stav a poruchy. Projekt zahŕňal štyri fázy. Po prvých prácach, ktoré sa týkali preložky inžinierskych sietí a búrania pôvodného mosta, v lete osadili hlavný oceľový oblúkový nosník s váhou 55 ton. V septembri prebehlo armovanie, debnenie a betonáž.
Priľahlú cestu v dĺžke 100 metrov odfrézovali, vymenili jej podložie, položili nový povrch a vybudovali dopravné ostrovčeky. V úseku pribudol obojstranný cyklistický chodník. Upravili cestu pred a za premostením, osadili oceľové zábradlia, nové trolejové vedenie a zrealizovali nové osvetlenie mosta, cesty aj chodníkov. Pred odovzdaním stavby sa uskutočnila aj jej statická zaťažovacia skúška.
Stavebné činnosti na objekte projektovala spoločnosť Dopravoprojekt a realizoval Metrostav DS, a.s. "Najťažšou úlohou bolo búranie mosta, čo sme paradoxne považovali za jednu z jednoduchších častí. Najviac nás obmedzovali termíny a koordinácia so Železnicami Slovenskej republiky, aby sme ich dráhu nepoškodili a zabezpečili priechodnosť nákladných a obslužných vlakov," dodal riaditeľ oblasti východ Metrostav DS, a. s., Ladislav Bačenko.
Kraj projekt zafinancoval z vlastného rozpočtu vo výške 809.000 eur, zo zdrojov Operačného programu Slovensko cez MIRRI v hodnote 3,15 milióna eur a s účasťou mesta Prešov, ktoré sa s takmer 120.000 eurami podieľalo na búraní pôvodných lávok.