Návštevníci portálu si môžu vyhľadať služby podľa druhu alebo miesta bydliska. Register ponúka služby ako rozvoz stravy, nákup potravín aj duchovnú službu vo forme rozhovoru s kňazom.
Autor TASR
Prešov 11. apríla (TASR) – Prešovský samosprávny kraj (PSK) a Nadácia PSK pre podporu rodiny spustili nový web www.pskpreludi.sk. Ide o projekt, ktorý má ambíciu zastrešovať všetky neziskové organizácie, občianske združenia, iniciatívy, charitatívne organizácie, mestá a obce, ktoré poskytujú služby pre seniorov a ťažko zdravotne postihnutých ľudí (ŤZP) v súvislosti s novým koronavírusom. Na pomoc seniorom spustili aj call centrum. Za PSK o tom TASR informovala Lea Heilová.
Návštevníci portálu si môžu vyhľadať služby podľa druhu alebo miesta bydliska. Register ponúka služby ako rozvoz teplej stravy, nákup potravín a drogérie, nákup liekov, duchovnú službu vo forme rozhovoru s kňazom a iné služby, ku ktorým môže pribudnúť napríklad aj prevetranie psov, darovanie rúšok či vyzdvihnutie pošty.
„V Prešovskom kraji máme takmer 119.000 ľudí vo veku 65 rokov a viac, preto je prirodzené, že sme sa novou platformou zamerali práve na túto najzraniteľnejšiu skupinu obyvateľov. Chceme, aby všetky služby pre seniorov a hendikepovaných boli pod jednou strechou, čím uľahčíme vyhľadávanie seniorom a ich rodinným príslušníkom,“ povedal predseda PSK Milan Majerský. Verí, že táto nová webová stránka bude užitočná aj po skončení sa pandémie.
Informácie o službách pre seniorov a hendikepovaných budú poskytovať aj traja zamestnanci na call centre, ktoré zriadili. Obyvatelia kraja môžu na bezplatnú telefónnu linku 0800 221 051 volať sedem dní v týždni od 8.00 h do 16.00 h. „Pracovníci call centra ich budú navigovať už na konkrétnu službu v ich okrese, ktorú potrebujú. Po 16.00 h sa volajúcemu ozve odkazovač, ktorý ho nasmeruje na konkrétnu službu na webovej stránke,“ uvádza PSK s tým, že telefonickú službu chcú sprístupniť aj pre slabo počujúcich a nepočujúcich.
Ambíciou kraja a Nadácie PSK pre podporu rodiny je na uvedenej platforme združovať aj dobrovoľníkov, ktorí chcú pomôcť seniorom vo svojom okolí, no nie sú v žiadnej organizácii.
Návštevníci portálu si môžu vyhľadať služby podľa druhu alebo miesta bydliska. Register ponúka služby ako rozvoz teplej stravy, nákup potravín a drogérie, nákup liekov, duchovnú službu vo forme rozhovoru s kňazom a iné služby, ku ktorým môže pribudnúť napríklad aj prevetranie psov, darovanie rúšok či vyzdvihnutie pošty.
„V Prešovskom kraji máme takmer 119.000 ľudí vo veku 65 rokov a viac, preto je prirodzené, že sme sa novou platformou zamerali práve na túto najzraniteľnejšiu skupinu obyvateľov. Chceme, aby všetky služby pre seniorov a hendikepovaných boli pod jednou strechou, čím uľahčíme vyhľadávanie seniorom a ich rodinným príslušníkom,“ povedal predseda PSK Milan Majerský. Verí, že táto nová webová stránka bude užitočná aj po skončení sa pandémie.
Informácie o službách pre seniorov a hendikepovaných budú poskytovať aj traja zamestnanci na call centre, ktoré zriadili. Obyvatelia kraja môžu na bezplatnú telefónnu linku 0800 221 051 volať sedem dní v týždni od 8.00 h do 16.00 h. „Pracovníci call centra ich budú navigovať už na konkrétnu službu v ich okrese, ktorú potrebujú. Po 16.00 h sa volajúcemu ozve odkazovač, ktorý ho nasmeruje na konkrétnu službu na webovej stránke,“ uvádza PSK s tým, že telefonickú službu chcú sprístupniť aj pre slabo počujúcich a nepočujúcich.
Ambíciou kraja a Nadácie PSK pre podporu rodiny je na uvedenej platforme združovať aj dobrovoľníkov, ktorí chcú pomôcť seniorom vo svojom okolí, no nie sú v žiadnej organizácii.